Inget går som det ska.. :S

Idag har jag vaknat såååå tidigt.. ush :S Tur att jag bestämde igår vad jag skulle ha på mig 🙂 Den här dagen har ju inte gått utan en massa problem.. en sådan dag *suck*Så idag har MF fått påminna mig ex antal gånger, att andas andas och fått räkna ex antal gånger till minst tio 🙂 Allt är Johannes fel! 😉 Min kära lillebror är duktig på att glömma att ta med sina nycklar hem, när han ska iväg. Så igår tog han mina nycklar ist. Jag bor nära mina föräldrar, vilket har sina för och nackdelar men åter till ämnet. Skulle äta frukost men flingorna hade tagit slut, men det är bara att hämta från föräldrarna. Men problemet var ju då att Johannes hade tagit mina nycklar o min dörröppnare har fungerat ena dagen, men inte nästa o typiskt fungerade det inte idag *suck* Det var ju inte så farligt, kan ju som äta något annat istället som jag gjorde också.

Kl. 10 hade jag tid blodprovs tagningen, men när vi skulle ta mina bil nycklar..hmm.. gissa om dom var där!?!? Nej, det var ju dom självklart inte, för då hade ju Johannes dom också! *åter en djup suck* Försökte ringa Johannes, men då gick det till svararen ist.. han har säkert gjort det med flit ;P var ju då tvungen att ringa och väcka mamma. Bad henne sparka upp Johannes, att har tid o passa o att han hade både hem nycklarna o bil nycklarna. Så då kom mamma ut o gav alla mina nycklar, så jag blev lite försenad pga allt detta.. fast det var inte så hemskt. Efter proverna, åkte vi direkt till Kemi o hämtade mina oljor…:P Äntligen!! 😀 det hade ju bara tagit tre veckor för dom att komma, snacka vilken slö leverans :S Sen var det hemgång för att hämta skorna som jag skulle skicka tillbaka till Stockholm o avi för att hämta ut paketet som jag har fått 🙂

Men då bestämde jag att ska skriva ett brev till länsrätten först, så jag får färdigt den och skickat den idag med posten. Så då passade vi på att koka kaffe o jag satte mig o konsentrerade på skrivandet, som var trögt som f-n. Man hade sagt till mig att skriva så som jag ville o skriva vad jag tycker, tänker o känner. Vilket jag gjorde, skrev två A4 sidor 😀 Det skulle vara väldigt konstigt om jag inte vinner överklagandet mot kommunen, har tre läkarintyg o två intyger av arb.terapeuter o även mitt personliga brev. Varför måste man alltid tjafsa om dessa saker? Borde dom inte vid det här laget veta att jag överklagar?? Dom vill ha läkarintyg och när dom väl får det, så struntar man i det.. hmm.. konstiga dom är, men tydligen har dom blivit läkare också.. när dom ignonerar intygen. Det är ju tydligen inte tillräckligt med allt annat man har.

När jag väl hade gjort allt färdigt o skulle skriva ut brevet, första sidan skrevs ut som det ska, men den andra sidan såg man inget och färgen var inte som slut heller. Försökte igen o samma sak..när dagen hade börjat som den gjorde, så behövdes det inte mycket till att jag började ryka och då fick jag påminnelse om att andas andas 🙂 Till slut så tog jag ut o bytte den gula färgen, för det var den enda som var nästan slut. Och jaaa!! fick ut sidan till slut, men när jag skulle skriva ut kopia till mig… öhm… samma sak igen, den ville inte som visa texten.. konstigt, så det var nog bäst att lämna det så att jag inte skulle göra något..;)

Vi tog grejerna o åkte till Ica, säger bara att killen som hjälpte mig.. han verkade som vara helt borta.. alltså skorna skulle vi ta kartong som dom hade o snacka om att inte ha koll hur man skulle vika kartongen..o det skulle man inte behövt ha högt IQ till.. låter hemskt o säga så. Men när han sen fick efter många om o men till kartongen, så finns det ju som röd plast som man drar bort o då är det ju tejpet. Då drar killen på själva kartongen.. alltså riva den, för han fattade inte hur man skulle göra. Så sa till han att den där röda plastet drar man bort.. snacka om.. ja, jag vet inte vad..*suck* Sen så brevet till länsrätten, ville skicka det som rekomenderat brev. Har klistrar frimärken som har färdig klister på, sen tejpar han fast frimärken ännu, aldrig varit med om det förr. När han sen var färdig med det så öppnar han skåpet o står o stirrar in i skåpet..som att ”hmm..undra vad jag ska göra sen, undra om kuväret ska hit..eller hmm..” äntligen så la han den dit sen. Alltså allvarligt, det har nog aldrig tagit så lång stund som det gjorde.. :S kön blev ju som längre o längre. Började ju tänka att hoppas brevet verkligen kommer fram 😀

Äntligen kunde vi ta och käka, efter att ha varit hungrig i ett bra tag. Så vi bestämde för oss att äta på max o snacka att det smakade gott, när man var så hungrig 🙂 Sen var vi in på ett tyg affär o sen till ikea, för skulle köpa ett par prydnads kuddar, men med min tur idag, så hade dom tagit slut o nästa leverans är ev. om en månad!!! Sen tyckte jag att det är nog dags att åka hem.

Johannes fick höra sen om hur dagen varit o att han hade tagit alla mina nycklar.. han bara skrattade 🙂 Men fick i alla fall nu mina twilight böckerna!!! 😀 Ska bli kul att börja läsa dom! 😀 Får se om jag skulle ta med dom till tenerife, om jag inte har läst dom tills det 🙂 Denna gång blev det en hel del skrivande i alla fall 🙂 Det låter bra J att du ska visa hur man fixar länkarna.. hoppas det blir snart 🙂

Nu är det dags att sova.. natti natti!

~ av micorazoon på 29 augusti 2009.

Kommentera

 
