Inför resan :)

Idag har jag varit duktig o stigit upp tidigt 🙂 Hade vaccination nummer 2 idag som jag ska ta innan resan o har ännu två kvar, men en tar jag dagen innan vi ska resa till Tenerife. Fast då är det samma dag vi åker till Stockholm o sen är den sista vaccinationen ett år senare. Snacka vad dyrt det blir, för det kostar 520 kr styck! Visst sen har jag skydd i 30 år framåt, men ändå. Efter det var vi köpte mygg nät, vilket jag tar med mig till tenerife för att sätta fast med häftstift så det inte kommer kackerlackor in på rummet… ush!! :S *ryser* bara jag tänker på det. Dom gör ju inget, med är ju så himla äkliga. Brukar alltid ha med mig myggnätet men sen tar man dom med sig hem igen. Vet inte riktigt vart jag lagt dom som är färdigt klippta, som jag haft med innan.

Blev ju skit trött efter en stund efter vaccinationen, reagerade likadant sist också. Så trött att bra att kunde hålla ögonen öppna :S Vi åkte ändå sen till Kemi för att köpa en ny resväska inför resan. Reser ju som så mycket att alla resväskor som jag har är ju som nästan sönder på ett eller annat sätt, men inte så att man inte skulle ha kunnat använda dom. Men sen är dom riktigt gamla o fått vara med om en massa o sen är dom som klumpigare än dom nya väskorna. Hade besluts ångest i affären att vilken storlek jag ska köpa, ska jag köpa 88 liters, 118 eller 122 liters väska. Visst den minsta av dom tre är ju mer lagom stor när jag reser kortare resor. Sen är det ju inte knappt någon skillnad på dom två andra, så 118 liters gick ju bort direkt.

Den större är ju stor men började tänka att när jag reser så är jag oftast bortrest en längre tid o är ju som öhm.. *host* bra på att ta en maaassa kläder, skor o accessoarer 😀 Tar ju som alltid för mycket kläder med mig, så att det finns massor att välja mellan, för vet ju inte vilken humör jag har den dagen 🙂 Då kanske jag vill ha på mig helt något annat o skulle inte ha med mig det, fy vad jobbigt det är. Visst sen när det är dags att åka hem, så har jag kanske inte använt hälften eller en tredje del eller så. Och nu kommer jag att vara bortrest en månad 😉 Men det ska bli kul att börja packa ner saker snart 😀 Till slut så beslutade jag att köpa den som är 122 liters o riktigt snygg är den självklart också vad annars 😉 Den är som röd.. eller vinröd metallic, svårt att förklara men fiiin är den 🙂

Magen började skrika efter mat 😉 Så jag o mamma gick ut tillsammans o käkade på Golden flower, som är kina restaurang i Torneå o riktigt gott var det. Det är som ca 5-7 år sen sist jag var och käkade på Golden flower!! 🙂 Helt sjukt! Dom hade ju renoverat det riktigt riktigt snyggt, väldigt mysigt o åter snyggt! 🙂 Det var kul att vara ute o äta bara med mamma, det är ju för länge sen sist. Kom hem o rakt till sängen för att läsa twilight boken. Men ögonen började gå i kors att var tvungen o lägga undan boken, det tog inte många sekunder så hade jag somnat. Vaknade ett par timmar senare o var fortfarande trött :S

Så vi kokade kaffe med J o sen fick jag besök, för den personen hade inte kunnat boka flyg biljetter via nätet så hjälpte henne med det 🙂 Sen visade ju J hur jag fixade så att länkarna syns och andra grejer det fanns att lägga till om jag ville. Men det finns som en hel del att lära sig, men det kommer allt eftersom. Tack J för att du lär mig! 🙂

Men nu ska jag ta och försöka sova, för är helt slut. Natti natti!

~ av micorazoon på 02 september 2009.

2 svar to “Inför resan :)”

  1. Varsågod! Du lär dig mer och mer. ;D

  2. DEt gör iof jag med ;P

Kommentera

 
