mat och åter mat.. :S

Lite känslor.. tankar just nu som irriterar mig.

Något som är så konstigt.. som händer varje gång. När jag får kortison sprutor så får jag ju ökad aptit.. vilket pågår ett tag, olika från gång till gång. Men jag har alltid varit dålig på att äta.. alltid! Oftast äter jag väldigt lite om jag äter alls.. alltid varit sådan, fast blev bättre med maten vid 18-20 års åldern, fast äter ju dåligt fortfarande.

Men när jag får kortison sprutor eller som det varit nu pga. stelheten i varenda led så har jag fått ta mer kortison tabletter än vanligt.. vilket jag ogillar, men men det är bara en kort period. Men åter tillbaka vad jag tänkte berätta. Att när jag som sagt får kortison som jag fått nu, så får jag oftast bättre aptit och äter och äter. Ibland fler än en gång per dag.. vilket inte är ofta. Men ja, det har blivit en hel del max mat nu.. och bara för att jag äter max mat så får jag bara höra av flera att ”det är inte så bra att du äter skräp mat så ofta som det blivit nu”. Ja, det har blivit mer max mat nu än förr. Men skit samma.. äter ju i alla fall!

Tycker ju själv att när jag får matlust, så är det ju bra att jag äter i alla fall något.. skit samma vad jag äter och hur mycket. Bättre att jag äter det jag vill eller tycker om eller kan äta, än att inte äta något alls. Det tycker ju jag i alla fall. Det är så jobbigt att varje gång när jag får bättre matlust, så tycker inte folk om att jag äter så mycket eller vad jag äter. Sen när jag inte har matlust och äter knappt något alls.. för kan hoppa över någon dag utan mat helt, så får jag höra att.. du måste äta något i alla fall.. vad som helst. Det gör inget att folk bryr sig eller är oroliga.. eller vad som och alla får säga vad man tycker och tänker osv.

Så ibland känns det att bestäm er.. klaga inte när jag inte äter och försöka tvinga i mig något att äta.. och klaga inte när jag väl äter och vad jag äter. Det pågår ändå inte länge, så har jag en period att jag inte äter. Det är ju alltid så..alltid varit så. Det är som föräldrarna också säger.. att ”låt henne äta det hon vill, när hon för en gångs skull vill äta, spela roll vad det är bara det är något”. Idag har jag en sådan dag.. att är less på att höra det. Mitt liv och min kropp.

Visst jag tycker jag kan gå ner i vikt, men inte för mycket heller.. inte alla dom 10 kg som kommit pga lyrican. Men jag vet att jag kommer att gå ner.. sakta men säkert om inte annat.Vet också att går inte upp med det jag äter.. när det inte är mycket jag äter. Visst max mat gör ju inte att man går ner och det är ju onyttigt. Det är så mycket man inte ska äta eller är bra att äta och om man ska tänka på det, så kan man inte äta något. Så tycker jag.

Fick skriva lite om tankarna om mat ätande… 😀

Läsa lite och sova snart. Säger natti natti igen! 🙂

~ av micorazoon på 06 september 2009.

Kommentera

 
