Kalix dag..

Idag var det tidigt upp och fixa sig i ordning för färden till Kalix. Först frissan och klippa mig, snyggt blev det som vanligt 😀 Snacka att tjejen är grymt grymt duktig! 😀 Varit nöjd varenda gång sen jag började gå hos henne. Så nu är jag snygg i håret när vi åker iväg nästa vecka 🙂 Efter frissan så åkte jag o Johannes till mötet som vi skulle ha sen.

Sen var det bara att åka hem igen och direkt till synsam för att kolla synen för dessa linserna är för svaga känner jag. Dom ska beställa ett par så jag får testa dom när jag är i tenerife och får ha en ny koll sen igen. Måste bara komma ihåg att ringa min ögonläkare om det också.. för dom ville att jag meddelar dom innan jag åker. Jag och Johannes var sen och käkade på kina restaurang.. och det var han 🙂 Så det blev golden flower och riktigt gott var det..*slurp* 😛

Sen var det dags att åka hem för en sväng. När nästa personal kom så for vi direkt till apoteket och fixa alla mediciner tills jag åker. Var bäst att ta med listan på alla mediciner som jag hade skrivit ner.. fast jag kommer ihåg alla, men det var säkrast. Så att när jag är i tenerife och märker att shit.. glömde ta ut den medicinen och den.. vilken panik jag skulle få! Ush.. :S Dom skulle beställa in vissa mediciner och dom kommer om ett par dagar 🙂

Berättar något som hände igår, när jag skriver om medicin osv. Ringde ju igår min läkare att hon skulle skriva recept på allt. Skulle hämta ut en medicin som var slut. Men då hade inte recepten kommit ännu och inte innan dom stängde heller. Så fick ringa akuten och berätta vem jag är och vad som hade hänt då och undrade om det gick bra att hämtade ut den medicinen. Så säger hon att ”ja, men inte konstigt att dom har skickat recepten till Stockholm att då går det inte och ta ut den här” först var jag lite… ööh.. va, varför skulle dom skicka dom till Stockholm? Men tänkte inget då, men efter en stund sa jag till assistenten att man skickar ju inte recept nuförtiden till ett speciellt ställe. Att du kan ju hämta den överallt i sverige att vad svamlar hon. Hon verkade inte ha koll.. 😉 Men åkte och hämtade medicinen i alla fall.

Sen så har jag varit och sola solarium lite idag.. så skönt! 🙂 Nu är jag helt slut! Försöka om jag lyckas somna i tid idag för ska ju intervjuas av haparanda bladet imorgon bla.

Men nu ska jag krypa under täcket och läsa en bok, som jag började igår med. Natti natti!

~ av micorazoon på 08 september 2009.

Kommentera

 
