Föreläsa..

Jadu, helgen gick inte alls som jag tänkte mig..men det var skönt lugnt 🙂 Tittat på serien Flashforward, den är bra måste jag säga..hittills i alla fall. Sen kollade jag State of play med Russel Crowe och Ben Afflec, hmm.. vad tyckte jag om den.. den var bra men skulle nog inte ge en 7:a som imbd, kanske en 5:a.. visst det hände en hel del.. men men. Något fattades, men den var helt ok.

Idag har jag stigit upp 09 och gissa om jag var trött, men det gick väldigt bra att stiga upp ändå. Fixade mig färdig och ringde några samtal samtidigt och fick veta att torsdag den 26 november ska jag föreläsa eller prata för allmänheten i solklippan. För det är ju tillgänglighets veckan och det är runt i hela sverige, det är verkligen något jag inte har gjort förr. Pratat för en massa folk.. o upp till 500 pers och det är inga problem.  Men det här är för happis bor och allmänheten här då, ska bli väldigt intressant och se hur det kommer att gå. Och jag är ju sådan att när jag ska prata framför folk så förebreder jag mig inte alls inför det. Utan ställer mig fram och börjar babbla.. och det går nog bra, inte det. Men nervös börjar jag bli. Så idag ringde jag till haparanda bladet om det och sa att jag skulle vara en av dom som pratar. Detta börjar kl:13 i solklippan.. ska bli kul också på ett sätt 🙂

Sen så åkte jag och Johannes mot sunderby sjukhus för hade tid för en smärtkonsult..hmm.. just det. Men i alla fall jag satt i telefonen hela tiden och pratade om hemförsäkringar och bilförsäkringar.. så stora skillnader som 4000 på företag till företag,  det är mycket pengar.. sjukt. Sen har jag kollat på internet, det är bredbands grejs och då tar jag Bahnhof och deras 100/100 mbit per sekund.. riktigt nice.. 😛 Hmm.. läkaren sa ena med det andra.. som alltid och berättade vad jag hade för mål och då blev han tyst och sa att håller med. Gissa om jag blev paff, men sen sa han.. vi skulle kunna lägga in den medicinen istället.. låter bli att säga namn. Och kollade och sa vad jag tyckte om det.. vilket inte är det positiva synet inte, kan jag ju säga. Han sa att han kommer väldigt bra ihåg mig att han har skrattat flera gånger, för vet mycket och säger vad jag tycker osv osv. Sen sa jag till honom att kommer att flytta till Linköping.. så att han vet. 🙂

Sen hemåt igen och jag satt igen i telefon 🙂 Snacka vilket väder att köra..ush..slask hit o dit. Får väl bli van med det.. kanske 😉 Sen har det nog inte hänt så mycket mer, ligger just nu ner med hemsk huvudvärk.. som vanligt. Imorgon blir det undersökning för att se om dom hittar något att vad det är som gör detta konstanta huvudvärken. Fast enda dom ser på hjärnan i röntgen är nog att tjejen har helt tomt i skallen… hehe 😀 Eller något.. huvudvärken är nog pga ögonen. Känns att det är mycket som händer i mitt liv just nu. Fast det känns bra och det känns bra att man är eftertraktad och folk vill att jag föreläser här och där. Känns kul i alla fall 😀

Verkar att mamma börjar vänja sig att jag flyttar.. känns bra ändå 🙂 Sen vet jag inte hur hon egentligen tycker.. men det blir bättre 🙂 Pappa  säger inte så mycket.. tror han tar det hårt, känns det som. Deras tjej som bott här hela sitt liv.. inte konstigt att det känns konstigt för alla. Min släkt har ju alltid varit väldigt nära och viktiga för mig.

Sen har det nog inte hänt så mycket annat 🙂 Ska nog ligga och titta på någon film kanske, få se vad jag  hittar på 🙂

Kram kram

~ av micorazoon på 23 november 2009.

Kommentera

 
