Spinning around..

Fått lägga gårdagens och dagens blogg ihop, för internet funkade inte igår och inte på hela dagen idag heller. Men Johannes fick igång den sen.. äntligen 🙂 Jadu det är nog inte så mycket och berätta vad som har hänt idag egentligen. Vaknade på morgonen för hade ju tid till vårdcentralen för att kolla upp det där reaktionen och det i magen. Och det var värre än vad jag trodde.. :S Så dom fick tillkalla läkare på plats, för hon sa att det såg inte så bra ut. Läkaren kommer rätt fort dit ändå och ser det och försöker trycka ut geggan.. men det gjorde för ont och det kom inte ut något. Så då fick dom spruta bedövning och skära upp på magen! Så först gjorde hon mindre snitt och sen märkte hon att det är djupare, så hon fick kära djupare också. Sen fick hon ut en hel del.. och börjar inte desto mer berätta… för det låter inge vidare. Fick antibiotika nu i 10 dagar och snacka att det gör ont… kan inte gå rakt.. knappt ligga rakt.. inge höjdare, men det blir nog bättre. Så ska visa den till dom på torsdag och annars sköter vi om det hemma.

Frågade sen läkaren att ska jag hoppa över Humira medicinen som jag har istället för Enbrel och hon säger jo.. sa sen att va! Menar du allvar att jag kan ta den ändå.. och förklarade… sen säger hon att ska kolla vad det står i Fass. Sen kommer hon och säger att det här är inte så farligt så det är bara att ta den normalt. Frågade henne igen.. att va?? Men det ska man ju inte, om man har antibiotika eller så. Men nej, hon sa att ta den normalt, så ringde sunderbyn istället och dom sa direkt absolut inte… nej nej nej.. Så bra att ringde och kollade det.. för det var ju likadant med Enbrel. Ska säga det till läkaren nästa gång jag träffar henne i vårdcentralen.

Sen så har jag haft besök idag 🙂 av min syster (halvsyster) och hennes son.. det var så kul att dom kunde komma och hälsa på och att fått bättre relation med henne. Hoppas vi kan träffas igen, innan jag flyttar. Men efter det har jag fått ligga för det känns rejält i magen.. Bara det blir bra fort.

Måndag 30 november

Internet har inte fungerat på hela dagen *djup suck* typiskt när man mest behöver det. Har försökt få igång det och Johannes har också försökt. För det brukar oftast gå att fixa själv, men inte idag.  Måste vara fel någon annanstans och hoppas att det fungerar imorgon i alla fall. Så det är bara att bita ihop 🙂 Tänk hur beroende man blir av datorn och internet, nästan att det känns att det finns inget annat och göra, som om livet stannar till. Eller så har det känts idag, men mest säkert för att har inte mått bra i kroppen och då är datorn väldigt bra 🙂 Fått ligga hela dagen, för så ont har det varit.

Så idag har jag fått skriva sånt som annars kan bli ogjort, eller som jag flyttar bara framåt. Har skrivit ett personligt brev för skolan/skolorna och företag 🙂 Fel dag att vara dålig i kroppen, för det är så mycket och fixa! Men när är det rätt dag egentligen?? Jaja.. får hoppas att det är en bättre dag imorgon om inte annat 🙂

Märkte att är nog mer nickel allergisk än vad jag trodde. Har alltid eller senaste åren märkt att om jag har byxor med metall knapp, som tex jeansen har. Så har det varit hemsk klåda, men nu när jag var i Stockholm så sa en av tjejerna att det såg lite irriterad ut och tänkte att jo jo. Det ser säkert likadant ut som innan och inte desto mer. Men nu för ca en vecka sen kanske, kliade det så himla mycket att kände att rev upp huden lite.. för det var som en finne..typ. Så nu är den större och det har blivit som en skorppa eller förhårdnad.. svårt att förklara. Men nu ser det ut som om det har blivit infekterad och det är ju inte så bra. Så fick ringa akuten om det idag, för får ju som inte få en infektion pga. alla proteser i kroppen och medicinerna osv. Så ska dit imorgon bitti för att visa den, bara jag inte behöver vänta en evighet. Inget och leka med om det går till proteserna :S För får gäster imorgon.. ska bli kul 🙂 Berättar det imorgon.. 😛

Märkt att fast jag kollar på film/serier, skriver eller pratar och fast jag lyssnar och är intresserad eller vad som. Så är min hjärna på något sätt redan i Linköping 🙂 Alltså är SÅ glad att har tagit steget vidare och att jag verkligen ska flytta och på ett sätt börja om från början. Förstår ni vad jag menar?? Det är verkligen en super härlig känsla jag har i kroppen och är så himla nervös samtidigt 🙂 Kan knappt prata om något annat än Linköping och fyttet.. men det är just för att är så ivrig, glad och lycklig. Visst som jag har sagt innan, så kommer jag mest sakna min familj och släkt, eller hela familjen är ju inte kvar. Min storebror fattas härifrån, men han är nere i Stockholm med sin familj och det är så himla skönt att ha honom, hans fru och barnen närmare än vad dom är nu. Tror eller vet att dom är glada att flyttar närmare i alla fall 🙂

Men resten av familjen och släkten finns ju kvar via telefoner, internet med eller utan webcam 🙂 Sen finns det ju möjlighet att resa för att hälsa på. Familjen är väldigt viktig för mig, men kan inte stanna här för det. Måste tänka på mig med, vilket jag har blivit bättre på än förrut 🙂 Man lär sig alltid, aldrig för sent för det 🙂 Sen kommer jag självklart sakna dom vännerna jag har här i happis, vilket inte är många men några i alla fall. Så när jag flyttar till Linköping så är det annat, för har en hel del vänner och kompisar som bor där eller i närheten 🙂 Så det ska bli kul att kunna träffa dom oftare än vad jag gör nu. Många av dom viktigaste personerna bor där och där runt om. Folk som har funnits där i vått och tort… som är väldigt viktiga för mig. Ni vet vilka ni är.

Sen kommer det vara skönt att vara utan snö, men det är pga. mår inte bra på vintern och blir svårare för mig och röra mig när det är snö. Visst under jul och nyår så ska det finnas snö, för annars är det inte jul. Men sen kan det smälta bort 🙂 Så slipper snön, eller mindre snö där än här och sommaren kommer tidigare.. det gillar vi 😀 Men skulle inte bli förvånad, att bara jag flyttar dit och säger att vill inte ha snö så kommer det säkert vara snö oväder bara för det.. hehe 😀

Nu är det sovdags.. är helt slut i kroppen. Så hinner sova några timmar i alla fall. Gonatt på er!

~ av micorazoon på 01 december 2009.

Kommentera

 
