trött, trött och åter trött…

Igår gick inte dagen som det var tänkt. Blev inte julbord för oss två igår för mådde inge bra, men det var egentligen inte anledningen.. men fick inte tag på någon av personerna där igår för att kunna meddela det. Så ringde näst äldsta brorsan och vi åkte dit istället. Det var som ett tag sen sist jag var och hälsade på hos dom. Antingen har inte jag haft tid eller dom har inte varit hemma, men igår passade det oss alla.. kul var det 🙂

Det var skönt att vara hos dom och hälsa på och inte ha bråttom för engångsskull 🙂 Vi satt hela bunten och tittade på sista Idol avsnittet 🙂 Snacka vilken röst Erik har!! Wow.. säger jag bara. Gillade honom från första början och sa att han kommer att gå långt, han har verkligen grym röst 🙂 Och han var absolut bästa igår och var värd att vinna.. lätt! 🙂 Så rätt person vann.. tycker jag i alla fall 🙂

Snacka vad kallt det var ute igår! :S Frös som tusan igår och jag som fryser sällan, så det fick bli varm te med lite rom till.. för att bli varmare 😛 Annars så var det inte så mycket mer som hände igår. Ja.. jo, grejerna fördes till tositori 🙂

Det är verkligen så mycket och göra.. verkligen fullt upp och hjärnan är i miljoner varv och har knappt sovit alls på flera veckor nu. Så är SÅ SÅ trött varje dag.. är som en zombie, hör knappt vad folk pratar för är trött.. orkar inte koncentrera i mycket annat än det som är viktigt. Allt annat kommer i sista hand.. vissa saker som går först och så är det.

Så fast jag är helt slut.. alltså trött, så kan jag inte sova på nätterna… men det är för har så svårt att koppla av. Just för att hjärnan är som sagt i miljoner varv, fast jag vet hur man gör avslappnings övningar. Men får inte ro till att kunna göra dom övningarna, det kommer vara tuffa månader fram över. Kännas så i alla fall, om det fortsätter med att kan inte sova nätterna. För det är verkligen inte bra, inte i längden i alla fall. Fast jag vet ju att det kommet att gå bra, det vet jag.

Jobbigt och vara trött hela tiden och ögonen rinner typ hela tiden, just för att är såpass trött. Men allt detta med flytten är ju nytt för mig, så konstigt om jag inte skulle vara alls trött eller sliten.

Känslorna jag har… ser varje dag en massa flytt kartonger här hemma och skåpen börjar bli tomma. Det är SÅ himla skönt!! 🙂 För kan inte med ord förklara hur glad jag är över detta 😀 För som jag sa innan så om jag skulle kunna, så skulle jag hoppa, skutta och det jag kan göra är och skrika 🙂 Men så mycket jag skulle vela skrika, så skulle jag inte kunna prata.. hehe 😉

Känslan för allt detta är verkligen super härligt.. så glad för att flytta och testa vingarna lite, som man brukar säga 🙂 Det är dags nu.. och är ett steg närmare drömmen och det är mycket. Något som jag också har sagt förr är att ”happis finns alltid kvar”. Kommer alltid att ångra om jag inte passar på och gör det jag vill, då jag kan. Och det är sant. Har inte ångrat en enda sekund sen jag bestämde detta och sen jag skrev hyresavtalet. Tänk från och med tisdag den 15 december är lägenheten min 😀

Tycker att folk ska resa och se världen då man kan och har möjlighet till det. Flytta någon annanstans… fast folket tex. här i happis, varför inte flytta eller resa någonstans i världen? Och inte bara folket här, utan överallt. Visst säger inte att man måste.. för alla beslutar ju det själv om man vill det… alla har sin egen vilja och dröm.

Men började tänka att många i happis och det man oftast får höra här.. är att ”happis är tråkigt och finns inget och göra”, vilket är sant.. tycker jag i alla fall Det finns ju inte den marknaden med jobb och pluggande som många andra ställen har i världen.. tyvärr. Om man är less på happis och vill testa annat, oavsett om det är jobb eller skola.. varför inte göra det? Vem stoppar dig?

Våga flytta.. våga resa.. visst alla har inte råd att resa, om man inte sparar eller jobbar tex. Passa på och göra det.,så länge du kan.. det är inte så lätt sen man har familj. Stanna inte för att din flickvän eller pojkvän tex inte vill iväg. Killen/tjejen kan alltid följa med dig.. om inte din partner vill följa med och du vill fast vi säger resa i fast 3 månader eller 8 månader ett exempel. Förhållandet kan fungera.. det behöver inte ta slut för det.. och om det tar slut för att du reser iväg eller flyttar, så skulle det ta slut förr eller senare ändå. Och om man verkligen älskar varandra så stöttar man varandra för den andras dröm eller den andras beslut. Så tänker jag i alla fall.

Man ska inte stanna i stan.. oavsett varifrån man är.. bara för att den andra vill det.. om du verkligen vill resa eller flytta. Då är man egoistisk.. tycker jag.. jag tänker så i alla fall. Vet att alla gör inte det.. och tur väl det att alla inte har samma åsikter. Men hoppas ni förstår vad jag menar.. vet inte om jag uttryckte det tillräckligt bra.

Sen är det ju självklart att det är inte kanske så lätt för alla och göra det. Det är endast du som vet.. och du måste ju själv komma till det beslutet du gör, oavsett vad det gäller. Sen vet jag att vi som tex behöver personlig assistent har inte lika lätt bara att sticka. Man kan inte bara packa väskorna och sticka nästa dag. Gäller lite mer med planering för att kunna göra det. Alla har ju sina egna drömmar och liv.. och alla beslutar ju vad man vill göra eller varifrån man vill börja ifrån 🙂 Det finns alltid en orsak.. en mening med saker och ting som händer. Tänker jag i alla fall 🙂

Det blev ett långt inlägg denna gång 🙂 Men nu ska jag äta lite frukt och kolla på någon avsnitt av någon serie 🙂 Och hoppas att jag kan sova inatt så orkar jag lite mer imorgon igen 🙂

Natti natti

~ av micorazoon på 13 december 2009.

2 svar to “trött, trött och åter trött…”

  1. Det är inte bara människor med assistenter som behöver planera resor…även folk med jobb måste ju söka ledigt osv. ;p

    • Självklart.. fast jag tänkte på flytten. Skrev nog konstigt.. men men 🙂 Planera resor gäller ju alla.. 🙂 Om det inte är sista minuten.

Kommentera

 
