Inreda

Idag har dagen bara sprungit iväg.. kul 🙂 Fast det har det gjort varje dag nästan, sen jag fick veta att jag fick lägenheten 🙂 Fast det är alltid lika jobbigt och stiga upp från sängen 😉 Sovit dåligt hela natten.. igen.

Var idag på tositori och fullt med lite grejer och sen ordnade vi saker och ting lite bättre. Lite grejer hade jag sålt.. men inte mycket, så sänkte priserna på allt i stort sett. Bara jag egentligen får bort dom 🙂 Sen var vi på Jysk och kollade lite kuddar.. snacka vad svårt det är.. tycker jag i alla fall 🙂

Vill ha en bollfiber eller vad det nu heter och ska kunna tvättas i 60 grader osv osv. Det fanns några.. men fattar ju inte så mycket av dom, så får nog ta med mig mamma så hon kan lära mig med 😉 Sen kollade jag efter en ny säng kappa tror jag det heter, till den kommande nya sängen. Men det fanns inte vit, så hinner ju köpa det senare med.

Sen testade vi olika sängar, det är också svårt med sånt.. tycker jag 🙂 Så testade ex antal sängar, för vill inte ha för mjuk för min rygg tycker inte om det och inte lederna heller för den delen. Sen så ska den inte vara för hård heller.. det skulle ryggen och lederna inte tycka om. Så hittade en säng som jag gillade och var som perfekt. Men ska till Ikea ännu och kolla på sängarna där och jämföra priser.

Sen var det Ica och handla lite och inte bara lite heller. Köpte lite chips och annat smått och gått till på lördag 🙂 Så jag inte behöver köpa sånt samma dag.. skulle inte ha plats för allt heller. Ska bli kul med lite fest.. det var ett tag sen sist. Det ska bli kul 🙂 Så söndagen lär ju vara en seg och film dag.. eller vad tror du A? 😉 Snart kommer du hit!! 😀 Åååh.. vad kul det ska bli 🙂 Vi har ju alltid så himla kul tillsammans 🙂

Veckan kommer bara att springa iväg, för har en hel del denna vecka. Kommer knappt vara hemma i veckan. Sen har jag visat vad jag vill ha för grejer från Ikea.. så har funderat och inrett lägenheten i Linköping. Eller på ett ungefär.. fast har inte riktigt bestämt mig hur det ska bli. Hur jag ska ha möblerna i alla rum. Köket vet jag och mitt sovrum.. det är dom enda jag vet hur inredningen ska vara. Alltså hur möblerna och var dom ska vara 🙂 Skriver så konstigt.. men skit samma.

Färgerna på väggen vet jag på ett ungefär.. fast inte den andra rummen. Sen ser man ju allt bättre när jag är på plats, ser då hur jag ska inreda och vilka färger jag ska ha osv. Imorgon skulle jag få flytta in egentligen 🙂 Imorgon ska dom som jag anlita för att flytta grejerna, så får man lite mer svar på saker osv 🙂 Ska bli kul 🙂

Ska nog sälja vardagsrums möblerna, utom soffan.. tror jag. För då kan jag med dom pengarna köpa den nya skåpet till vardagsrummet.. fast får ju räkna vad allt kommer att gå på och hur mycket jag måste lägga i mellan sen. Behöver ju inte lika mycket plats i skåpet, för pärmar och all papper ska vara i skåpet i arbetsrummet. Så behöver ju skåp bara för mina böcker, vilket har börjat samla en del för läser mer böcker än förr. Läser inte varje dag.. utom twilight böckerna, då jag köpte dom 😉 Sen är det ju foto album och så, men det är inte mycket. Sen har jag ju planeringen att alla DVD skivor osv ska vara i tv bänken som jag vill ha.

Hehe 😀 har verkligen knappt pratat om något annat än flytten, sen den dagen jag tackade ja till lägenheten 🙂 Vet att många är säkert less på att höra det.. 🙂 Men det får dom vara.. när man är glad, ivrig, lycklig osv så är man det 🙂 Men börjar pirra mer och mer i magen, nu när det närmar sig hela tiden 🙂 Många har frågat mig hur det känns? Och om det känns att har gjort rätt val med flytten och mycket mer. Det känns jäääävligt skönt att flytta, är riktigt nöjd och glad.. inte undgått dom som känner mig och är runt om kring mig. Och ångrar inte för fem öre.. det är rätt val jag gjort 😀

Nu ska jag ta och försöka sova.. om jag skulle lyckas med det 🙂 natti natti

~ av micorazoon på 15 december 2009.

Kommentera

 
