Varit kul :)

Shit vad veckan har gått fort. Det är nästan en vecka sen Anton kom hit och idag har vi kört honom till Luleå – kallax. Varit en hel del, så har inte hunnit uppdatera bloggen heller.. så ska se om jag kommer ihåg allt 🙂 En snabb genomgång 🙂

Lördags hade jag utflyttnings fest och snacka vad kul vi hade!! 😀 Det var ett tag sen jag hade sådär kul egentligen 🙂 Det var kul att det kom en del folk och festen drog igång fort 😉 Anton lärde oss en annan öl spel som dom brukar spela 🙂

Reglerna var lite annat än det jag har spelat innan och det var en hel del regler som vi hade 🙂 En av reglerna var exempel att vi fick inte säga varandras namn och jag som hade fått gäster under den tiden och välkomnade dom, så hade jag ju inte hört den regeln 🙂 Så fick ju som dricka lite pga att sa namn, fast var inte ensam om det 😛

Sen blev det lite snaps med.. lite 😉 Öhm.. jo, det var ett tag sen jag var så i farten men som sagt kul som fan hade vi i alla fall. Sen så beslöt vi senare att vi skulle ut.. allihop. Först åkte vi till Asplövens sportbar för att visa läget till Anton. Men vi var där nog bara ca 10 minuter, för som jag sagt innan så är det inte gjort för funktionshindrade. Och det var dom flesta som var ute med som sa det också. Det är ju trappsteg upp till sofforna.. så det blev umppari istället då. Så fick Anton se lite ute ställen både i happis och i torneå med 🙂

Söndagen gick åt bara att vara.. först mådde jag hur bra som helst, men sen senare så började vände det lite 😉 Sen så kom S också hit på kvällen och vi tog och beställde pizza..  det blev kebab pizza med extra feffisar och på sidan om då.. *slurp* gott som tusan 😛

Måndagen var vi i farten och jul handla lite och var på gränsen, sen åkte vi och hälsade på min storebror och var där ett tag. Det var kul 🙂 Sen åkte brorsan och Anton iväg med snöskotern, det var för första gången han åkte snöskoter. Så gissa om någon hade brett leende när han kom tillbaka 🙂

Det var ju bra på det sättet att det kom snö precis till när han kom hit 🙂 Sen har vi varit i kukkolaforsen en sväng, men vattnet är ju lågt just nu men ändå kul att få ha varit där en sväng i alla fall. Sen har vi som sagt varit i farten en hel del och har gjort jul shoppat 🙂 Sen har vi varit hos mamma och pappa ätit middag och sen igår var vi hela familjen på plats, så vi umgicks igår allihop 🙂 Det var väldigt trevligt 🙂

Idag har vi vaknat kl: 07 och gjorde oss i ordning och vi åkte till Sunderby sjukhus, för hade tid till min reumatolog. Det var sista besöket innan flytten. Sen fick jag kortison sprutor, så vi får hoppas att det hjälper som det brukar göra 🙂

Det tog ett tag där och sen åkte vi till stan och käkade lunch, sen var vi runt lite affärer 🙂 Sen förde vi Anton till flyget och vi åkte hemåt.. var så slut så orkade inte vara i farten mer. Det var inte så trevligt väder och köra hemåt.. det var inte direkt så att man såg jätte långt framåt.

Sen har vi umgåtts med familjen.. alla bröder på plats 🙂 Det är något jag alltid ser fram emot under julen att vi alla samlas och det är mysigt och umgås och ha det trevligt 🙂 Men snacka att är helt slut och brukar bli väldigt trött av kortison sprutorna med.. den dagen jag fått sprutorna. Det kändes väldigt tomt här hemma nu, när Anton åkt hem. Det har verkligen varit jätte kul att han varit här 🙂 Saknar honom redan! 🙂

Men nu är det dags att sova, så orkar imorgon.

Natti natti

~ av micorazoon på 24 december 2009.

Kommentera

 
