Eko!! :D

Nu har det gått ex antal dagar sen jag skrev blogg. Har varken hunnit eller orkat skriva. Julen är redan förbi.. fick damsugare som jag verkligen behövde 🙂 Sen fick jag jätte fina öl glas av morbror.. 🙂 Sånt som jag behöver 🙂

Måste bara köpa en massa.. som bl.a. el visp och stav mixer osv osv 🙂 Blir och leva snålt när jag ska köpa nästan allt nytt.. dyrt, men kul 🙂 Det har varit kul att umgås med familjen nu under julen och speciellt kul när alla är på plats. Alla bröder och deras barn.. så kul och mysigt 🙂

Juldagen var annat än det har varit.. bjöd min syster att komma med hennes son och så att hon skulle få träffa alla. Sonen kom inte, för han var hos sin pappa men min syster N kom hit i alla fall. Det var jätte trevligt.. kändes riktigt bra 🙂 Hela familjen fick träffa henne.. alltså dom flesta har sett henne då hon föddes, men inte desto mer. Så det var trevligt att hon kom 🙂 Fick jätte fin present av henne.. som jag kommer att ha framme i det nya hemmet 🙂

Vi umgicks allihop och sen senare började vi spela ”med andra ord”. Jag som inte kanske är världens bästa på att förklara saker.. men det var kul. Sen blev det ju lite svårare, för orden är på svenska o N kan inte svenska.. eller vissa ord kanske. Så M fick viska ordet på finska till henne och sen skulle hon förklara det till mig.. och sen ska jag gissa ordet 🙂 Och det är bara 30 sekunder som man har tid för att förklara och gå igenom så många ord som möjligt 🙂 Men det var kul ändå.. tyckte jag i alla fall, det var trevligt och ha alla runt om och spela tillsammans.

Annandag jul var det och vara först hos mormor och äta jul gröt som vi brukar ha varje år. Det var väldigt trevligt när släkten hade samlats och träffa alla innan jag flyttar. Sen var det hem och dunka lite musik och sen gick vi till statt.. årliga hemvändar partyt 🙂

Det var trevligt och gå ut och träffa alla och många som jag inte hade träffat på 9-12 år också 🙂 Höll ju inte på att känna många av dom, men tur att dom kom fram till mig 🙂 Det var trevligt som sagt.. men tog det rätt lugnt, var inte direkt på humör men tänkte att hade ju köpt biljetten dit och sen att träffa en hel del folk.

Tyckte att det var nästan mer folk i år, än det varit på några år. Eller sen kändes det bara som det.. fast mer folk än nu har det ju varit förr.. 😉

Sen har det varit att packa och packa 🙂 Så nu är alla skåp i köket tömda.. enstaka glas och sånt kvar som behövs ännu. Sen är det nog bara ett par lådor kvar att tömma i köket.. så det töms med grejer överallt nu.. så det börjar smått eka här.. 😉

Visst.. sen finns det en del och packa.. som tex. alla kläder osv. Men det går fort 🙂 Sen får man börja skruva lös soffbord och möbler. Fast det är inte mycket möbler som följer med 🙂 Gissa hur skönt det är och se när det töms med saker och verkligen se all packande.. 🙂 SÅ otrolig skön känsla, att vet inte hur jag ska förklara det. Men det är en massa glädje i alla fall 🙂 Sen en stor lättnad också.. wow vilken känsla 🙂

Nu har jag legat i sängen.. haft lite feber idag och känt mig hängig. Tjock i halsen.. inte ont.. men känner alltid så, då jag är på väg att bli förkyld. Så igår och idag har jag bara kunnat lega.. tittat på en del filmer och druckit en massa kamomill te med honung. Ska inte bli sjuk!! Har inte tid med det nu.. så är det bara.

Annars händer det väl inte så mycket just nu.. umgås med familjen och packa.. det är vad som gäller nu 🙂

Inte många dagar kvar!! 😀 😀

Men nu är det dags för mig och försöka sova något. Natti natti

~ av micorazoon på 31 december 2009.

Kommentera

 
