funi funi.. :P

Snacka att har varit så trött nu varje dag.. :S Vi har fortfarande inte tömt alla lådor, men det är ju inte panik direkt. Mycket annat också som måste fixas.. och som sagt så måste jag köpa skåp till arbetsrummet, så att får dit alla papper, pärmar och allt sånt dit.

Sen måste jag köpa skåp till vardagsrummet, så får dit böckerna och lite annat med 🙂 Vet ju redan vad jag ska köpa.. så blir Ikea till veckan för att shoppa lite, fast det är ju bara vissa saker som ska därifrån. Sen blir det andra affärer.. kolla runt vad jag hittar 😉 Funderar att borde jag egentligen vänta tills jag gjort om vardagsrummet? Hmm.. eller det är via hyresvärden, dom ska göra om vardagsrummet.

Måste bara dit i veckan och kolla färger och prata om det, så hoppas dom kan göra det snart. Så då är det nog lättare att fixa allt på plats sen.. istället för att sätta allt på plats och sen flytta på allt igen.. och sen på plats igen. Blir bara mer jobb… så det lär vara stökigt tills allt är färdigt, fast det är ok.. blir snyggt sen i alla fall 🙂 Annars skulle jag inte palla med det.

Igår var vi och kollade på sängar.. så nu är sängen beställd i alla fall.. 🙂 Skönt att en sak mindre nu, dom kommer hit med den och monterar den med.. lättare så 🙂 Vi ringde ex antal samtal om olika internet bolagen.

Så av alla olika bolagen vi ringde till, så blev det bredbandsbolaget. Dom hade lägsta prisen, från dom ställen som man kunde få hit. Sen så tog jag även deras trådlösa router. Så nästa vecka borde jag få alla uppgifter och mitt nya e-mail adress 🙂

Snacka om vilken service.. 🙂 När jag frågade om hur länge det skulle ta innan jag får interneten, så sa dom ”20 minuter till 50 minuter, så fungerar din internet”. Snacka vad förvånad jag blev.. då snackar vi om att fixa det snabbt 🙂 Jag hade ju tänkt att några veckor eller kanske en månad.. för man vet ju aldrig. Men det var bra att det gick och fixa så snabbt 🙂 Men har inte testat den ännu. Har som ingen lång kabel, men skulle få låna av J.. så det är ju jätte snällt. Så meddelar mitt nya e-mail adress, direkt jag får den.

Snacka att det är kallt här!! :S Men nu ikväll har det blivit mycket mildare.. skönt det 🙂 Det känns direkt. Dom ringde igår från reumatologen här igår.. 🙂 Dom hade fått mina papper förflyttat.. så dom ringde och undrade om vad som hade hänt, för bor i Haparanda.. 🙂 Så sa att har flyttat till Linköping, nu under veckan men att adressändringen ska vara färdig nästa vecka.. 🙂 Då var dom.. jahaa.. vi alla har funderat att vad är detta, men då så.. då kan jag skriva in dig och ge pappren till läkaren.

Sen fick jag ringa dom när som helst, om det var något 🙂 Så det var ju skönt att höra, att ifall det skulle bli något så är det bara att ringa dom 🙂

Idag skulle vi göra middag tillsammans.. vi skulle vara ett gäng, men det blev ändrat tills imorgon. Ska bli kul och göra mat tillsammans och dricka något gott till maten och ha det super trevligt 🙂

Vi har tvättat några maskiner med tvätt.. skönt med en tvättstuga.. 🙂 Sen har vi umgåtts med varandra och spelat kort spel och packat upp alkoholen.. så då blev det och ta några drinkar och spela kort spel 🙂

Det har varit väldigt trevligt.. vi har suttit och skrattat och haft oss 🙂 Riktigt trevligt har det varit 🙂 Men nu är det nog säng dags.. kanske.. 😛 Natti natti

~ av micorazoon på 10 januari 2010.

Kommentera

 
