Riktigt nice! :)

I fredags när vi hade varit och shoppat lite, så köpte jag ju bl.a. en lite längre kofta från gina som man kan fast bara med leggings. Köpte en XS storlek och orkade inte prova.. för den såg ut och vara rätt stor i storleken. Men när jag tog på den igår så öhm.. var den ju som liiiite för lång :/ Den gick neranför knäna.. inte snyggt kan jag ju säga. Men tur så är den lätt och fixa, så tänkte att ska vara så duktig att ska korta av den själv 🙂

Får först bara hitta mina nålar och trådar.. hoppas bara att jag tog med dom från happis, annars får jag väl gå och köpa lite nål och tråd 🙂 Det var länge sen jag sydde något, men det ska nog gå bra 🙂 Köpa en måttband också, så det blir jämt och snyggt 🙂 Skulle ha gjord det idag om jag skulle ha haft allt som behövs.

Sen senare började jag fundera vad jag skulle ha på till kvällen, men det gick rätt så snabbt för en gångs skull 😛 Så tog på mig ett par glansiga leggings, svart lite längre linne och på den så tog jag en grå tröja 🙂 Svårt att förklara. Fast ni ser ju på fotot 😉 Sen en bred svart skinn bälte som har en färdig knut framtill 🙂 Det blev snyggt tycker jag 🙂

Sen började jag sminka mig.. började lite tidigare, för mig kan det ju ta ett bra tag och sminka 😛 Så valde att sminka mig med brunt 🙂 Så här såg det ut 🙂

Sitter hemma i köket.. fast man ser inte så mycket hur det ser ut. Angående om det.. så ja, jag ska ta foton på lägenheten.. hehe 🙂 Tänkte att kan vara kul att ta foton före och efter foton 🙂 I alla fall på rummen jag gör om, men visst kan ta foton på hur det ser ut annars med.. vilket är rätt tomt.. 😛 Ännu i alla fall. Har inte varit och kollat på soffor ännu, kom ju som på att kan inte göra det innan min höft är bra. För måste ju testa och måste vara en soffa var jag kommer ner själv och upp.

Men som sagt, då kan jag inte göra det innan höften är bra. Vill helst inte få sjukt ont igen, fast har ju fortfarande ont.. men skulle bli värre om jag skulle stödja med benet.

Men i alla fall.. hoppade bort från ”samtalet” 😉 Ja, igår.. vi lyssnade på bra musik för att bli mer på G 😛 Någon öl till.. riktigt nice 😉 Satt framför datorn samtidigt och pratade bl.a. med Jonas, det var verkligen trevligt.. 🙂 Vi hade en riktigt trevlig samtal 😛 Vi får ta det igen snart 😉

Brorsan var lite seg.. så han var inte så peppad att gå ut. Men han sa att jag kan köra er istället 🙂 Det var tråkigt att han inte följde med mig och C, men snällt att han kunde köra oss.. så vi slapp gå, för det blåste lite kallt :S

Jag o C gick till ågatan.. och det var en hel del folk i farten 🙂 Helt annat nu än förra helgen 🙂 Skulle träffa en kill kompis T som jag inte har träffat på ca 4,5 år!! :S Vi har haft kontakt, men inte träffats och när jag har varit i Linköping så har han varit bortrest.

Vi stod och funderade vart vi skulle gå denna gång 🙂 Ska vi in på platå.. som är tydligen bratigare ställe, men den måste man ju testa förr eller senare 🙂 Men sen så sa jag att vi går fram till vakten på harry’s och frågar om dom har hiss att vi skulle komma ner till nattklubben, för lördagar har dom som hela huset gungar. För då har dom öppet i båda våningar och sen så kommer man igenom även till ett ställe som heter sliver och BK och tror att det var en till.

Men då hade dom stängt.. alltså att dom hade inte öppet överallt, för det var något.. minns inte vad. Det var långa köer överallt, men vi skulle ha kommit in direkt 😛 Vakten sa att men vill ni gå till nattklubben.. att då kan du gå till sliver. Ja, gärna.. då sa han ”men ropar till vakten på sliver, så hjälper dom dig direkt” dom hade walkie talkie typ 🙂 Så vi tackade för hjälpen och gick till sliver. Och vakterna frågade där om jag ville vara uppe.. var det var mer som pub.. där man bara sitter typ. Eller om jag ville ner till nattklubben, så sa att ner helst till klubben.

Det var lång kö dit med.. men vakterna släppte oss före 😛 Riktigt nice 🙂 Då sa dom att gå fram till den där dörren, så går jag runt och öppnar.. för då går man som in en annan ingång, för annars skulle det ha varit trappor. Men skit bra verkligen att dom hade så.. alltså att bara gå in dörren bredvid 🙂

Det var mycket folk ute och riktigt bra ös 🙂 Så vi gick och kollade runt och gick sen som framför bardisken.. folk var väldigt snälla och flyttade på sig direkt och kom och hjälpte till för att komma igenom, för det var så mycket folk 🙂 Men det var inga problem alls.. och behövde inte bli irriterad på folk, skönt 🙂 Så vi gick längre bak och då kom vi fram till champagne baren 😛 Så vi satte oss där ett tag och kollade på folk och jag tog någon öl 🙂 Kul att se på folk hur dom klär sig osv 😉

Folk klär sig helt annorlunda än tex. uppe i happis bl.a. Sen kom det fram en riktigt snygg kille och satte sig ner med oss och snackade en stund.. men han skulle ha varit ännu snyggare om han skulle ha varit lite nyktrare 😛 Hehe 🙂 Vakten kom förbi ett par gånger och frågade om allt gick och är bra 🙂 Sen sa han att om ni vill gå runt lite och behöver hjälp, så säg till direkt så kommer jag och hjälper till 🙂 Verkligen service.. 🙂 Tänk att gå runt överallt och en massa folk och sen har man hela tiden en vakt som ser till att folk flyttar på oss.. 😛

Fast vi klarade oss ju väldigt bra, för som sagt folket var verkligen super trevliga och det var verkligen inga problem 🙂 Så vi gick runt och satte oss på en annan plats, men inne i nattklubben då 🙂 Satte oss verkligen på rätt ställe.. där vi såg alla 🙂 Snacka vilket bra ös det var och riktigt bra musik! 😀 Kunde ju inte sitta stilla kan jag ju säga.. inte en enda sekund nästan 😉 Det var en kille som var rolig att kolla på när han dansade eller ska jag säga hoppade och skuttade överallt bokstavligt, kompisen var så full att han bara stod och var lite ostadig 😉 Så till slut..det var verkligen komiskt, så tog fram mobilen och började filma det 😛

Efter en liten stund, så kom en tjej fram till mig och sa ”filmar du??” aa, det gör jag. Då säger hon ”du lägger väl inte ut den sen va??” neeej, det ska jag inte.. ”ok, bra” och sen gick hon. Hmm… någon som kanske blev lite orolig, vad som skulle synas 😉 Eller något.. 😛

Det var en del killar som kom fram och snackade med mig.. och skålade också 😉 Det var verkligen en super trevlig kväll.. kul hade vi 🙂 Några snyggingar såg vi ju.. men vi misstänker med C att alla snygga killar verkar vara vakter.. 😛

Alltså.. shit säger jag bara!! 😛 *slurp* så snygga är dom 😉 Man fick verkligen torka under hakan 😉 Snacka att den ena vakten var så himla snygg, vilka ögon, vilket leende och doftade riktigt nice.. oh my god! 😛 Skulle ha gärna ha stannat kvar och umgåtts med han 😉 Oj oj oj 😉

Han hjälpte oss ut därifrån sen 🙂 Sen utanför sliver så kom det fram någon och började snacka med oss och sen kom T!! 😀 Ååh.. det var verkligen kul och få träffa honom 😀 Blev riktigt glad.. så vi stod där  ute ett tag och snackade och bestämde att vi ska träffas till veckan och gå ut och fika, ska bli trevligt 🙂 Sen så var brorsan vaken så han kom och hämtade oss.. så snällt av han, verkligen 🙂

Var verkligen på G skulle lätt ha kunnat fortsätta ännu längre, efter fest skulle ha suttit bra 😉 Men det fick bli och åka hem och lägga sig istället. Sliver var ju helt klart bäst hittills 🙂 Klockan blev ju en hel del innan vi la oss, det var 07 på morgonen 😛 Så idag har vi varit rätt sega 🙂 Idag har jag suttit med färg kartorna och funderat på vad det ska bli för något och har nu äntligen valt färgerna 🙂 Så imorgon blir det och handla allt.. 🙂 Vad kul det ska bli 🙂 Sen har vi ätit god mat 🙂 Få se om det blir och titta på någon film ännu och sen försöka sova.

Natti natti

~ av micorazoon på 25 januari 2010.

Kommentera

 
