Besök på akuten..

Idag på morgonen fick jag ringa och avboka ett väldigt viktigt möte 😦 Mådde inte alls bra… mår illa som fan, ont i längdryggen, ont som fan i magen.. magkramper, svullen mage, trött, yrsel och svimattacker :S

Har haft allt utom yrsel och svimattacker nu i ca 2-3 veckor. Men magen fungerar som det ska… (onödig info kanske) 😉 Äter väldigt bra och dricker bra. Så vad är det?? :S Har ju haft kontakt med vårdcentralen och sjukan om det. Tagit prover senast igår, men dom tyckte vi skulle avvakta och se några dagar till.

Vilket jag gjort i ex antal veckor!! Förra natten/kvällen blev jag sämre och ringde vårdcentralen idag, men dom hade inte en läkare. Sa dom. Fick jag ringa sjukvårdsupplysningen, vilket man ska göra här och speciellt om man vill få tid till jourläkaren.

Vilket jag gjorde, jourläkar mottagningen öppnar kl: 18.15. Ringde ca 17.30 och fick stå i telefonkö i ca 30 min och alla tider till jourläkaren hade redan gått!! Och dom kan börja ge tid till jourläkare 17.15. Det enda var då åka direkt isåfall till akuten om jag inte kan vänta till på morgonen för att ringa vårdcentralen.

Vi tog direkt och åkte till akuten, kom rätt fort in slussen.. alltså ett rum var det är sjuksköterskor och då ska man berätta då ärendet till dom. Sen bestämmer dom vem jag ska träffa, om det är tex. ortopeden, kirurgi eller vad som. Skulle då få träffa en kirurg läkare och det skulle inte ta länge, sa dom. Fick lägga mig ner och vänta, för mådde som inte bra. Dom tog ju blodtryck och allt, tittade på blodprovs svaren från igår osv.

Låg där och vänta, vänta o vänta.. försökte fråga sköterskorna.. men dom ignorerade mig totalt och var väldigt otrevliga. L fick ju också bli arg och irriterad som jag.. och sen blev det skift byte och nattpersonalen började. Dom var ju tusen gånger trevligare och sen började det komma in ambulans efter ambulans.. dom vi såg var det säkert i alla fall 10 st om inte mer.

Då kunde vi börja lista ut att då får jag vänta vääääldigt länge. Frågade då personalen om det och så var det ju, vilket gjorde sen att beslutade mig att gå hem. Sa till dom att assistenterna ska ju snart byta av och sen så som jag mår och inte få hjälp, då kan jag vara hemma. Hade med andra ord väntat ca 5 timmar för att träffa en läkare och skulle inte ha fått träffa läkare förrän sent på natten eller morgonen.

Åkte hem, men sa till dom att om det blir värre eller något, då ringer jag efter en ambulans. Vi åkte hem och tog mina mediciner och la mig hemma istället, men snacka hur många samtal och sms jag hade fått. Alla var ju panikslagna, vilket inte är så konstigt. På morgonen får jag ringa till vårdcentralen och då får dom se till att jag får träffa en läkare, så är det bara!

Sen jag kom hem så har jag fått ringa ex antal samtal och lugna ner folk lite 🙂 Ni behöver inte vara oroliga.. det kommer att gå bra.

Men snacka vilka fina vänner jag har som står vid min sida, ni är helt underbara! Vad skulle jag göra utan er!??! Älskar er!!! ❤ ❤

~ av micorazoon på 05 maj 2010.

Kommentera

 
