Ex antal timmars väntande *suck*

Orkade inte skriva blogg igår, men ska berätta om vad som hände. Jag ringde kl.08 till vårdcentralen och dom skulle ringa mig tillbaka, vilket var 1,5 timme senare. Då förklarar jag situationen för hundrade gången. Sa att vill träffa läkare, men hon tyckte inte det. Blev arg och sa att så du menar att jag ska vänta igen, som ni har nu sagt varje dag!! Menar du allvar!!!??? Jag tycker att ni tar inte detta med stort allvar alls, med alla smärtor och besvär jag har + att blodproverna crp och senka så som dom är, ska man ta det ännu allvarligare.

Sen efter att jag hade sagt ena med det andra, säger hon att hon ska prata med läkaren och ringer upp mig sen. Så kl.10 ringer hon och säger att läkaren ringer till dig idag, ok säger jag. Jag väntar, väntar och väntar. Blev riktigt irriterad och sa till L att garanterat ringer han vid 17 tiden, när han slutar och då kan han inte ta emot mig mer eller sen ringer han först på fredag. Exakt kl:17 ringer sköterskan och säger att imorgon på fredag får du komma och träffa en läkare. Tog tiden som hon gav.

Sen ringde vi till sjukvårdsupplysningen och berättade situationen till dom osv osv. Det var tur att fick prata med sjuksköterskan på jour, för hon sa att när det är buksmärtor så kan vi inte göra något, utan vi skulle skicka dig direkt till akuten. Sen sa hon att jag ska faxa papper till dom om att du kommer osv. Så går du direkt till akuten istället.

Det gjorde vi och skulle få träffa gyn läkare och det är ju bra. Men fick vänta ex antal timmar, dom satte kanyl färdigt ifall att jag skulle läggas in och dom tog blodprover osv. Efter att vi väntat ex antal timmar och höll på bli knäppa. Fick träffa en fransman som var rolig som fan och man kunde inget mer än skratta.. han svamlade en hel del. Men han undersökte och gjorde ultraljud, nu är allting fixat. Fick lite mediciner och nu vet vi orsaken och det är bra i alla fall.

Hoppas bara att det blir bättre nu med allt. Idag på morgonen ringde jag och avbokade då tiden till läkaren på vårdcentralen. Sen senare idag ringer läkaren från vårdcentralen och sa att såg att du varit på akuten och bra att du har fått hjälp. Att såg vad gyn har skrivit och vi måste lyssna på dig och se till att allt är bra. Hör bara av dig om det är något så hjälper vi dig.

Hah.. nu kanske han lyssnar på mig, när det är något. Idag måste jag ta det lugnt bara och samla krafterna, för imorgon är det fullt upp. Berättar inget mer om det 😛 hih.. 😉

~ av micorazoon på 07 maj 2010.

Kommentera

 
