Framåt med vardagsrummet :D

Idag har jag varit rätt seg och åska i luften :S Haft tvätt dag idag och måste ta och ringa och felanmäla tvättmaskinen, mangeln och några andra saker. För tvättmaskinen stängde av sig själv mitt i tvätten och samma sak hände sist också :S

Skulle kunna tro att det är bara jag som tvättar i tvättstugan, för ingen annan har gjort en felanmälan på maskinerna. Tvätten tog ju längre pga det och från och med nu ska vi stryka alla sängkläder tills att dom har fixat mangeln.

Snacka vad svårt det är att få bort all slipdamm efter renoveringen. Idag har A tvättat köks och vardagsrums fönstren utifrån och allt, sen så tog han fönstren inifrån igen, för så mycket damm är det. Han tog persiennerna och fönstren, sen damsuga igen och skura igen 🙂 L har fullt upp med stryka bl.a. men det är kul att börja komma igång med allt i vardagsrummet och få det så jag vill ha det.

Imorgon blir det nog att skruva ihop skåp och sånt som jag har varit och köpt till vardagsrummet och sen packa upp kartongerna.. äntligen!!!!! 😀 Måste bara hitta en tv bänk också.. sådan som jag vill ha och soffa då. A får nog ta och skruva och fixa lampan på plats i vardagsrummet, ska ha lampan som jag hade förr i sovrummet när jag bodde i Happis. Den kommer att passa perfekt, tror jag i alla fall 🙂

Får se om jag orkar åka iväg till Ljus Experten imorgon, för hann inte igår. Ska se om jag skulle åka en sväng och titta på soffor med, har en hel del annat också att fixa. Varit fullt upp sen jag kommit hem från Happis och det är ju skönt det 🙂

Nu är det nog ligga och försöka klara av denna värk jag har i kroppen och huvudet pga. åskan. Det är lite längre bort eller en bra bit bort, men känner av den väldigt tydligt som alltid och man hör att det mullrar långt borta.

~ av micorazoon på 23 juni 2010.

Kommentera

 
