Fixa gården…

Igår var det väldigt varmt.. det var 38 på min altan!! 🙂 Snacka att det var varmt och kvavt när det inte fläktar alls. Det var vatten i stora mängder och med is i som gällde både igår och idag 🙂 Igår kväll borrade vi gardinstången på plats i vardagsrummet och till ass.rummet, nu borde jag bara besluta vad jag ska ha för gardiner eller ska jag ha alls?? I ass.rummet ska jag fixa gardiner i alla fall, men vardagsrummet är jag tveksam.

Igår la vi 4 st 50 liters planteringsjord med naturgödsel och fixade det jämt typ, men det räckte bara i ena längden. Idag har vi varit till Plantagen en sväng och köpte 4 st 50 liters jord till, det borde räcka nu till resten av gården. Och införskaffade även vattenslang med tillbehör som jag kan ha hängande ute, lite lättare att vattna gården.

Sen köpte jag Citron melisa och Persilja som ska planteras ut och köpte en till Rabarber planta 🙂 Vi planerade lite igår.. hur det skulle se ut, ena längden är bara blommor och sånt. Den ena längden ska vara endast grönsaker typ 🙂 Fint kommer det i alla fall vara sen när allt är färdigt 🙂 Och har ju inte bara en eller 5 tomatplantor, har ca 25-30 stycken!!!!! 😀 Snacka vad dom växer, dom är nu i alla fall 25-30 centimeter och inte 10-15 som dom var för en vecka sen. Sen finns det många nya.. små också 😉

Nu ska vi ut och riva bort ogräset bland alla plantor och sen har vi fått vattna jorden redan två gånger, som det suger åt sig. Inte konstigt har ju inte regnat något på flera veckor. Nu är även persiennerna på plats i köket 🙂

Snacka vad tomt det är här nu.. 😦 Min underbara Abdu har fått åka 20 mil för att jobba i nästan 3 veckor, sen kommer han tillbaka. Ensamt det kommer att vara.. inte sova bredvid honom och ha någon som håller om en 😦 Men får kanske hit honom en helg i alla fall.. *hoppas*. Saknar honom redan fruktansvärt mycket och han åkte för 4 timmar sen. Får höra hans röst i alla fall, tur det 😉

Men nu ska jag ut med L och fixa gården, att har något att göra så har något annat att tänka på.

~ av micorazoon på 04 juli 2010.

Kommentera

 
