Sminkning, hårstyle och fotografering

Hmm.. har det hänt något sen sist. Nej, tror nog inte det. Ryggen bråkar och magen bråkar 😦 Men det blir väl bättre snart igen, hoppas vi. Mått även illa av den kraftiga smärtan i ryggen, men tyvärr finns det inget man kan göra.

I tisdags åkte jag, Linn, Johannes och Abdu till Stockholm. Vi hade tid till The Studio med Linn för sminkning, hårstyling och fotograferingen. Abdu passade på att träffa sina kompisar under tiden och Johannes var och klättrade lite 🙂

Vi hade tid kl: 15.30 och hmm… ca 20.30 tror jag vi var färdiga. Det var verkligen en kul grej att göra, helt klart och skulle göra om det om jag får inbjudning till det igen. Jag som sminkar mig själv och tillåter ingen annan i stort sett sminka mig. Hon som sminkade mig sa att ”vi målar ögonen mörka” ja, det tycker jag med.

Sen när jag märkte att hon började bli färdig med ögonskuggan. Fick jag säga att gärna mörkare, fick nog säga det 4 gånger innan det blev ok. Hon var mest paff att jag sa det och hon skulle inte ha målat eye liner om jag inte hade sagt att jag vill det.

Sa också att vill ha mycket mascara, ok säger hon. Sen säger jag att ännu mer, då säger hon att nej, då blir det inte snyggt på fotona. Sen var tjejen som skulle fixa mitt hår jätte otrevlig och frågade vad jag ville. Sa att busigt, rufsigt. Hon sa att men det går inte göra något med ditt hår, det är för lent. Sa att jo, det kan man visst. Hon tuperade och sen sprayade och sa att det var färdigt.

Då sa jag, är det här busigt och rufsigt?? Hon sa igen att men det går inte att göra något med mitt hår. Då tog jag och fixa och sa, nu är det busigare och hon bara stirrade på mig. Sen gick jag och Linn fram till spegeln och tog deras hårspray och fixade själv håret.

Vi gick på toaletten och målade mer mascara tills vi var nöjda och sen lite solpuder, då blev det mycket bättre 🙂 Tack för tipset I att ta med mascara osv 🙂

Fotografen var jag inte heller så nöjd med, hon tog 60 foton och 11 lyckades hon med!!!! Jag som blir alltid bra på foton, blev inte det denna gången. Synd att vi inte fick den manliga kändis fotografen istället. Men men trots allt, hade vi riktigt trevligt och mysigt med Linn 🙂 När allt var färdigt tog vi killarna med oss och åkte direkt hem, snacka vad trötta vi var!!!

Fast det var som det var, så skulle jag som sagt göra det igen 🙂

~ av micorazoon på 12 augusti 2010.

Kommentera

 
