För stora!!!

Idag ville jag ha på mig jeans för engångs skull, det var som ett tag sen sist. Tog fram ett av mina älsklings jeans och en tröja som jag inte heller haft på ett tag.

Men snacka att jag blev inte glad.. hade tydligen gått ner i vikt att jeansen var jätte lösa och dom har varit skit tajta som alla andra mina jeans. Blev riktigt riktigt arg och till slut så fick vi ta ett par andra jeans som jag har kunnat ha för flera år sen, innan jag började äta lyrickan. Dom var tajtare, men lite lösa dom med!!!!! Det är INTE ok!!

Men det konstiga är att jag äter mer än vad jag gjort innan och har fått köpa större underkläder än innan. Visst vet att har gått ner lite och har varit riktigt nöjd, men det är inte ok att gå ner så mycket. Ändå är jag inte mycket mindre runt magen.. fattar inget :S

Så ska prova igenom alla jeans och sen isåfall slänga in dom i torktumlaren för att kunna använda dom och sen när jag gått upp i vikt, får jag töja ut dom. Eller i alla fall om jag gör så med några av jeansen. Men hade dom i vintras och då var dom tajta. Men tror det är som några sa till mig idag att, du äter mer och mer kalorier än innan och då får ämnesomsättningen arbeta mer och då går man ner i vikt istället. Det är det enda logiska med detta.

Men nu ska jag på ett eller annat sätt gå upp i vikt att jeansen sitter som dom ska och samtidigt att jag ska trivas med det. Så idag har jag varit riktigt arg på mig själv.

~ av micorazoon på 25 augusti 2010.

Kommentera

 
