Våg

Jag var idag en snabb sväng i Ica och skulle köpa mer avokado.. jag som inte gillade det innan jag blev tillsammans med Abdu och nu älskar jag det 🙂 Nu när dom har det nedsänkt så måste vi ju passa på och köpa en hög för det går verkligen åt 😉 Bra är det också, finns en hel del järn i det bl.a. nyttigt 🙂

När jag var i Ica så passade jag på och köpa en våg så jag kan ha lite mer koll på min vikt. Köpte lite annat som vi behövde… som mjölk, sånt som går åt och man kan inte köpa stora mängder av. Passade på och köpa färska sparris med och ljus limpa 😛 Köpte även en liten almanacka att jag har lite mer koll på saker.. 😉

Hade sen bokat tvättstuga och då fick det bli flera maskiner som vanligt. På torkskåpet stod det en liten lapp om att dom har beställt en ny torkskåp, få se när den kommer 🙂 Dom hade lagat tvättmaskinen så nu centrifugerade den… äntligen!! 😀

Direkt efter det så öppnade älsklingen paketet med vågen och invigde den direkt. Snacka att jag blev paff… har gått ner nästan 5 kg sen jag åkte hem från Happis och det var 16 juni!!!!! Helt sjukt, fattar inte. Men men inte så mycket att göra än försöka se till att gå upp ett par kg, tror att två kg räcker. Men det ser vi ju.

Idag har jag verkligen varit hungrig hela tiden, har ätit mer till frukost än vad jag brukar och direkt när vi kom hem så var jag hungrig igen. Då gjorde vi riktigt goda mackor 😛 Skivade skivor från den ljusa limpan och smet nutella på mackan 😛 Hih.. så gott 😉

Blev flera såna och lite te till det.. perfekt. Efter kanske en halvtimme eller en timme, blev jag hungrig igen.. då tog vi och öppnade solros paketen och åt en hel del av dom. Sen igen efter ca en timme blev jag hungrig igen, så åt en avokado och några nutella mackor med te igen. Lär ju gå upp i vikt i alla fall och nu ca en timme eller 1,5 timme senare är jag hungrig igen :S Får väl ta och se vad vi ska kocka för mat till oss 🙂 Kanske min tur att göra mat denna gången 😉

~ av micorazoon på 04 september 2010.

Kommentera

 
