Hästkur av antibiotika

Nu har det gått flera dagar igen, sen jag skrev sist. Hmm.. få se om jag kommer ihåg att berätta allt. Egentligen har det inte hänt så himla mycket.

Varit nu extremt trött i ett par veckor nu och sover som en stock på nätterna, skönt det i alla fall. Försöker ändra lite på dygns rytmen tänkte jag och Abdu, det har gått rätt så bra.

Vänstra låren blev svullen och väldigt röd och gjorde skit ont. Har haft något konstigt, blir som en finne men det är inte det utan det blir var inne och vårdcentralen gör aldrig något när jag ringt om det. Men nu blev det så stort och djupt, ända ner till muskeln. Ringde vårdcentralen om det och sa att behöver få tid till läkare för att skära upp det, men nej tyckte dom.

Fick tid till distriktssköterskan i fredags, fick vänta ca 2-3 dagar efter att jag ringt. Tog kompress och blötte ner den helt och till slut fick jag hål i det och kan ju säga att det var inte lite var!! Distriktssköterskan skickade mig omedelbart till läkaren och han tittade på det och sa oj, det där ser inte alls bra ut. Sa att nu är det nog, ni har inte gjort något en enda gång när jag haft såhär och det är inte ok.

Nu går jag inte härifrån innan ni börjar göra något och ser till att undersöka att vad det är, varför jag får dom osv. Sen mycket om och men när jag sa ena med det andra, så tog han en odlings pinne och satte in och den gick djupt in. Han sa oj, den är djup och den skulle ha gått ännu djupare. Det här är inte alls bra! Varför har du inte kommit hit tidigare så att vi skulle ha öppnat det. Sa att dom tyckte inte att det behövdes när jag ringde om det, oj.. det var ju inte bra.

Har du proteser i detta ben? Ja, både i höften och knät. Oj oj, säger han… inte bra, inte bra. Är rädd att det kan ha gått till proteserna och då är det farligt!! Ja, jag vet sa jag.. därför jag har velat att det ska hända något från eran sida. Det här är illa säger han, du ska få antibiotika omedelbart och jag ska rådgöra med andra läkare om vad vi ska göra. Hur vi ska gå tillväga och att vi får se att om det har gått in i proteserna. Nu ska du bara vila och ta det lugnt, inget annat.

Fick ju en hästkur av antibiotika, den starkaste och högsta dosen som finns. Har varit totalt sängliggande av antibiotikan, kan knappt vara uppe. Gäller att ta det lugnt bara och hoppas att det blir bra snart.

~ av micorazoon på 03 oktober 2010.

Kommentera

 
