Städa och baka

Idag har vi vaknat tidigare för att vi skulle hinna göra allt som vi skulle. Mådde bara lite illa i morse, men tur så gick det över sen i alla fall. Det var bara att stiga upp och tvätta, ta på kläderna, äta frukost och sminka lite snabbt och fixa håret lite snabbt.

Sen åkte vi till Ica och handlade lite mat osv. kylskåpet var helt helt tomt :S Nu är kylskåpen full, så hoppas att vi klarar oss ett tag innan vi behöver handla mer. När vi kom hem så började jag och L baka bullar 😛 Fick receptet av mamma, så nu har vi bakat och gott blev det 🙂

Dom blev väldigt stora bara 😀 För tänkte inte att dom skulle bli så stora som dom blev, men det gör inget. Nu finns det något att fika i alla fall, för fick veta att store brorsan med familjen kommer imorgon från Sthlm med mamma 🙂 Ska bli riktigt kul att dom kommer, får dom se för första gången hur vi bor med älsklingen 🙂

Undertiden degen jäste så gick jag igenom alla papper och städa bort allt, skönt. Älsklingen började städa lägenheten och tvätta fönstren i alla rum, jätte jätte noga polerat i allt!! Han har fixat sängen färdigt till mamma och allt är tip top 🙂 Snacka vilken underbar man jag har 😉 Finns fortfarande massa att göra, nu efter bakningen så polerar han köket. Skönt att ha en man som är pedant och noga med allt, som jag är 🙂

Jag har varit uppe och farit runt hela dagen, så nu känner jag av det rejält i kroppen. Ska verkligen bli super kul att brorsan med familj + mamma kommer imorgon!! 😀 Mamma ska stanna hos ett par dagar, blir och hitta på en massa att göra 🙂

Snacka vad kallt det är ute!!!!! Jag fryser lite och jag som aldrig gör det typ. Får ta och koka lite te och äta bulle 😛 Få se hur sent det blir idag, måste ju få färdigt det mesta idag och imorgon ska vi vakna tidigt. Skönt i alla fall att tog sista antibiotikan i morse, då kanske jag inte är lika trött.

Nej, nu åter till fixande och fika lite.

Kram kram

~ av micorazoon på 16 oktober 2010.

Kommentera

 
