Röntgen.. förvirring number 1!!!

Igår var jag på rtg = röntgen och säger bara *DJUP SUCK*. Snacka vilket okunnigt personal, inga jag direkt litar på kan jag ju säga. Sådär får det ju inte vara,  tycker jag. Jag kom dit och skulle ta rtg bilder på vänster höft, knä, fotled och lårbenet.

Först kommer en kvinna ut och ropar mitt namn och då stiger man ju upp, men då säger hon ”eeeh.. vi är inte riktigt färdiga, vi ska bara ta fram dina papper först”. Ok.. kom inte ut då och säg till om ni inte är färdiga. Sen efter ett tag säger hon att jag ska komma och hon frågar personnummer och börjar säga det, så säger hon… ”oj, dina papper var visst inte framtagna ännu'”.

Dom sa att dom ska ta bilder på ryggen med och sa att har tid för det den 29 och säger att då behöver jag inte komma då?? Hmm… jag vet inte säger dom sen. Förvirring number 1!!!

Tar av mig allt och lägger mig och då kommer en man och ska ta bilderna.. säger att vad är det som händer, jag ska komma och ta röntgen på vänster höft, knä, fotled och lårbenet. Då säger han att jag tänkte att vi tar röntgen på vänster höft och knä och ryggen. Sen tar vi DT på lårbenet och fotleden och sätter kontrast. Ligger och väntar och då kommer kvinnan in och går runt och runt. Hon säger hmm.. den är inte här, inte här heller, vart har jag lagt den.. nej, inte här heller.. då hade hon tappat bort eller rättare sagt glömt vart hon hade lagt vad det nu var för något.

Det var som att vara på ett ställe där ingen hade kunskaper och inte visste vad dom gjorde. Höll ju på att bli knäpp.. sen när dom ska ta röntgen på ryggen, säger han att kan du stå upp. Ja, om jag har skor på mig säger jag. Han tittar och säger men men det går inte, varför undrar jag. Men då står du inte som du ska, Va??? Hur kan jag stå annorlunda eller fel med skor?? Vänstra fotleden är stel opererad, vilket gör att kan isåfall inte stå alls om jag inte får ha skor på mig. Då får ni ta röntgen när jag ligger, han tittar på mig… jag vet inte, måste gå och söka fram en ryggläkare. Ligger och väntar sen kommer han och säger att det är ok.

När allt är färdigt och jag ska till DT så hade dom inte alla uppgifter och helt plötsligt inte kunde ta bilderna. Jag blir less, ta bilderna som ni ska egentligen och varför bokar ni inte in DT och säger till i förväg och ser till att allt är färdigt istället. Sa inte det högt, men var inte långt ifrån och var så himla irriterad på dom. Så gör man inte, fel budskap till patienterna och litar inte på dom för fem öre!

Då var det att Lund… vill till Lund!!! Kanske flytta dit istället? 😉 Hmm.. återstår att fundera på det 😉

~ av micorazoon på 06 november 2010.

2 svar to “Röntgen.. förvirring number 1!!!”

  1. URBAN!!!! 😉

Kommentera

 
