Handleden bråkar med mig

Jag har nu i ca 1,5 veckas tid haft ont i högra handleden och i början var det jaja.. det går över som det brukar och sällan jag har ont i handleden heller för den delen. Men hade skit ont i ett par dagar och sen försvann det och var borta i några dagar. Sen fick jag ont igen.

Det var verkligen att smärtan har stoppat mig liite med saker jag annars kan göra. Men det har verkligen varit så att tar ett glas vatten så hugger det till i handleden så att jag nästan tappar glaset eller så det känns. Styrkan försvinner och nu har det blivit värre :S

Inte bra, borde nog ta och ringa reumatologen eller direkt till handkirurgen, att dom kan kolla vad det är. Jag har mina misstankar att ulna leden behövs nog skrapas eller opereras. Nu tänker ni vad är ulna, då ska jag ta lägga in en bild så vet ni 🙂

Benet till höger som går upp till armbågen, den heter ulna.

Hoppas att ni förstod vilken jag menade. Tror att ulna leden skrapar med den lilla som är precis ovanför ulna, att det skrapar mot varandra. Men det är bara något jag misstänker så får kontakta läkarna. Igår försökte jag hitta min handleds skydd som skulle stödja lite, men undra om jag glömt dom uppe i Haparanda hos föräldrarna. För har inte använt dom på ca 20 år. Det fick en linda i alla fall, vilket hjälper lite i alla fall.

Såhär ser handen ut nu.

 

~ av micorazoon på 09 december 2010.

Kommentera

 
