Besöket hos ortopeden

Läkaren var väldigt trevlig och det var lätt att prata med honom, skönt det. Då ville han bara träffa mig för att läkaren på vårdcentralen var rädd att dom så kallade ”finnar” hade gått för långt. Han sa att han vet ju inte direkt hur min höft och knät har sett ut innan, för dom har ju inte journalerna och röntgen från andra landsting.

Då ville han att jag skulle titta på dom för jag vet exakt hur dom har sett ut 🙂 Enda både jag och han reagerade var som en ”bula” eller hur jag ska förklara det som var strax ovanför knät, men han misstänkte att det inte var något.

Berättade att jag har alltid blivit opererad i universitetssjukhuset i Lund och att jag har U som min ortoped och att det är han som alltid har opererat mig. Oj, har du honom?? Då är du i trygga händer, han är ju Sveriges bästa och mest kända. Sa till läkaren att ja och jag vill fortsätta att gå hos honom, att han känner mig bäst och jag honom samt han litar jag på.

Dom kan vara lite ”bråkiga” när det gäller att bli behandlad i ett annat län bl.a. fast har den rätten som patient att välja var jag vill bli behandlad. Men nu behövde jag inte säga mer än att vill fortsätta att gå i Lund hos U. Ja självklart ska du fortsätta, vi har inte den kunskapen som han har och då vet vi att du är i trygga händer osv. Det var ju skönt 🙂

Berättade att hade redan kontaktat U och han har beställt mina röntgen bilder och att han kommer att kontakta mig. Han sa att det är ju bara att U kontaktar oss, så fixar vi remissen direkt. Han tittade rörligheten i båda knän och höften som var riktigt bra 🙂

~ av micorazoon på 14 december 2010.

Kommentera

 
