Köra stad till stad för mediciner!!!

Idag var det upp och hoppa och fixa i ordning sig själv. Varit mycket piggare idag, skönt! 🙂 Har även kunnat sova hela natten när jag väl somnade, äntligen 🙂 Jag berättade till er igår om det här med apotek och mediciner om problemet med transport.

Dom kunde hitta min medicin på två olika apotek och en förpackning per apotek, i Norrköping och självklart skulle dom lägga undan dom för vi åkte dit idag med min I. På den andra apoteket var tjejen som hjälpte mig jätte trevlig och snäll, där snackar vi om service 🙂

Hon var förskräckt när hon fick veta om att har beställt medicinerna för snart en månad sen och apotekets växel säger att det finns ingenstans här i närheten och att det är transport problem i hela Sverige. Hon frågade om hon skulle beställa medicinerna till dom, nja säger jag och berättar att har kört från Linköping var jag bor för att hämta dessa. Hon kollade runt igen på deras apotek i bl.a. Mantorp.

Berättar också att hade bett dom även kolla i apoteket i Haparanda för ska dit nästa vecka och det hade dom inte. Tjejen undrade om jag skulle bila upp? Ja, det ska vi. Sen var hon tyst en stund och sa att då skulle jag ju kunna kolla dom andra apoteken på dom andra städerna, när ni ändå ska köra förbi flera ställen. Absolut sa jag och bäst är det ifall det är nära motorvägen så vi slipper köra runt en massa. Hon kollade Stockholm, Uppsala, Gävle bl.a. men nej finns inte!! *djup suck* Det här kan inte vara sant!

Började räkna hur många timmar det tar på ett ungefär att köra till Sundsvall, hon kollade om det fanns där. JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!! PÅ ETT APOTEK i Sundsvall och dom har fem paket!!! Hon ringde till dom direkt och bad dom lägga undan och sa när vi kommer och tur så har dom öppet till klockan 20.00, så fast det skulle dröja tills vi är i Sundsvall så hinner vi  dit 😀

Då klarar jag mig ett tag i alla fall. Men snacka vad hemskt att transporten inte fungerar och jag kan inte vara den enda personen i hela Sverige som har dom medicinerna. Vad gör dom då, när dom inte får medicinerna????? Det är inte ok, det är verkligen inte acceptabelt tycker jag! Tur fan det att jag ska till Haparanda att jag får mina mediciner. Hemskt är det i alla fall att man ska behöva åka runt efter mediciner!!

 

~ av micorazoon på 17 december 2010.

2 svar to “Köra stad till stad för mediciner!!!”

  1. Det måste ju vara jobbigt att inte kunna få sin medecin. Men vad var det för medecin som dom hade så mycket problem med att få fram till dig? Jsg har haft både Enbrel och Humira, men nu får jag en i droppform som funkar jättebra på mig.:) Men skönt att de kunde hitta medecin till dig till slut:)

    • Ja, det är det verkligen och det är inte bara en medicin som det är problem med leveransen. Det är en smärtstillande. Vad skönt att du har fått en som hjälper dig 🙂 Vad är det för dropp du får? Är det JIA som du också har?

Kommentera

 
