Min läkare ringde från Lund

Kom ju på att har glömt berätta till er att fick telefon samtal av min bästa ortoped från Universitetssjukhuset i Lund. Var så kul att höra från honom, nu tänker ni säkert vad knäpp jag är 😉 Hehe 🙂 Vet det 😉 Men har som haft honom i hela mitt liv och är van att opereras två gånger per år ungefär.

Ska  ta och fortsätta att berätta om JIA, ska se om jag har möjlighet till det innan julafton. Annars gör jag det när jag kommer hem till Linköping igen. Vad sa U till mig när han ringde?? Svarade i mobilen och hörde direkt vem det var, vad han sa först var ”vad är det för sätt att inte svara i telefonen??” Tänkte att va?? Men har ju inga missade samtal, mitt svar ”va?? nu svamlar du”, U sa ”det gick ju fram så många signaler innan du svara” började skratta och min kommentar var ”men U jag höll ju på att sminka mig, fattar du väl??” ”jahaaaaa… men dåså”.

Hehe 🙂 Han hade sett mina röntgen bilder och dom såg bra ut och sen började han fråga om dom så kallade ”finnarna” som jag haft på benen. Berättar heeeela lååånga historien till honom, vad läkarna säger eller rättare sagt inte säger, vad dom gör.. öhm, inte gör’! Berättade allt!!

Gissa om han blev glad??? Nej, det blev han verkligen inte. Så får det inte vara, fattar dom inte att dom har en patient som har en massa led proteser in opererad!?!?? Nej, det verkar som inte det sa jag och som jag har försökt säga. Det hjälpte lite när jag till slut blev skit förbannad på läkarna och sa ifrån. Men då har fortfarande inte reumatologen hjälpt mig med det, vilket är konstigt.

U sa att vad heter din reumatolog, ska skicka direkt ett brev till honom för såhär får det inte vara! Jag accepterar inte detta, det fungerar inte att ha det såhär. Det kändes härligt att ha fått prata med honom och skönt att han känner mig och vet allt och har hans stöd. Han skulle höra av sig efter att reumatologen svarat på brevet. Det lät som att kommer att åka till Lund under våren 🙂 Det ska bli kul. Ja, jag vet är konstig 😉

 

~ av micorazoon på 19 december 2010.

Kommentera

 
