Dagen innan julafton

Hmm.. vad har vi gjort? Oj, blandar nästan dagarna och vad vi har gjort. Vi var i farten hela dagen igår, fixade i ordning oss fast jag är den som tar längst på mig. Är pedant och väldigt noga med allt och när det gäller sminkning så ska det se bra ut på alla sätt 🙂

När jag väl var färdig så åkte jag och E för att fixa det sista julklapparna. Vi var på gränsen bl.a. som ligger på finska sidan men precis på gränsen mellan Sverige och Finland, shopping centret heter på gränsen 🙂

Vi var en sväng till Alko som är det finska Systembolaget 🙂 Köpte lite öl till juldagen. Var en sväng på Apoteket och sen var det bara att åka tillbaka till lägenheten för att få i oss lite mat. För sen åkte jag, E, L och J till moster för att hälsa på. Tiden sprang iväg som alltid och sen efter en väldigt trevlig kväll där åkte vi och tände ljus på kyrkogården.

Snacka vad trötta vi var och hade ännu finsk kurs till E 🙂 Just ja, sen sydde E även några av mina kläder. Korta av längden på en klänning och lite andra med. Har ju det problemet med klänningar bl.a. att dom är alltid för långa, är ju ca 150 cm lång.

Var en sväng hos föräldrarna igår och det var full rulle som det är varje jul 🙂 Fast lite nytt var det… nu så var Linn med Johannes och fixade kola och chocklad mössorna… nej jag menar julhattarna??? 😛 A vad där med, alltså näst äldsta brors dotter, som är min guddotter. A:s bror M var där och min lillebror Samuel 🙂 Som sagt dagen sprang iväg och det var en riktigt bra dag 🙂

Men nu ska jag sova så jag orkar festa imorgon 🙂 Natti natti

~ av micorazoon på 25 december 2010.

Kommentera

 
