Blå grön sminkning

Här kommer en till sminkning och här har jag sminkat med blått och grönt bl.a. Ska lägga lite bilder och vilka jag använt.

Har använt som bas för har fortfarande inte skaffat mig en hichtecklighter från MUS. Så använder fortfarande istället för det MUS vanilla som bas på ögat.

 

Sen har jag använt 88 paletten rekommenderar den varmt och dom har super bra service med. Helt klart värt pengarna.

 

 

Har använt även en ljus grön av Isadora som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Har målat med svart kajal inne i nedre vattenlinjen och målat även lite utanför nedre fransarna som jag sedan suddat ut. Har på det sen målat med svart ögonskugga och suddat ut. Har sen målat med Isadoras turkos kajal en smal linje under nedre fransarna som jag väldigt lätt suddat mot det svarta.

Har använt Emites cake eyeliner som jag gillar riktigt bra, men då ska man helst ha en smal pensel. Lättast att måla en linje som man vill ha, tycker jag men det är smak sak. Sen använder jag Lóreal mascara som jag gillar grymt bra.

Svårt att förklara men hoppas ni förstår annars är det bara att skriva ett inlägg 🙂

~ av micorazoon på 20 februari 2011.

Kommentera

 
