Höften hoppat hälften ur led..

Kom ju på att jag glömt berätta även att förrgår morgon när jag vaknade och skulle upp för att öppna dörren. FAN… fan fan.. sa jag hela vägen till dörren, kunde knappt gå för då hade min vänstra höft hoppat hälften ur led. Ja, jag vet låter hemskt och smärtsamt. Kan ju säga att det gör skit ont!!

Höften hoppar inte ur led helt, utan ”bara” hälften och sen vrider jag till så att den hoppar tillbaka i led. Men när det väl har hoppat hälften ur led så gör det skit ont, det gör ont ett bra tag. Det är alltså inte första gången detta händer, men vad det innebär är att kan inte gå en enda steg. Ont hela tiden och värre om jag sitter uppe, så vad jag gör är att ligga i sängen och bara vila. Det brukar ta allt mellan en vecka till en månad innan det blir bra nog att kunna stödja med benet.

Så nu får assistenterna hjälpa mig med förflyttningar och allt. Innebär att måste sätta tyngden på högra benet och berättade ju tidigare om att min högra höft har jag ont i, så det är ju inte bra att sätta tyngden på det benet. Men det är inget annat jag kan göra, tyvärr. Men om det inte blir bättre så får jag söka upp hjälp från vårdcentralen eller något för att försöka flörta till att läkarna ger en kortison spruta i höft muskeln. Det är inte alltid läkarna är glada att göra det, men har lyckats med det förr 😉

Återstår att se med andra ord hur det blir. Jag skulle helst vela att det blir bra till på lördag för då blir det fest med tjejerna 🙂 Var skit länge sen jag festade så det ska bli skit kul 🙂

~ av micorazoon på 22 februari 2011.

Kommentera

 
