Proteslossning!!!

Shit vilken jävla värk jag har i höften.. helt sjukt och jag är inte den som klagar av små smärtor om man säger så. Varit vaken hela natten för det.. somnat kring 04 och vaknat 4 timmar senare. Upp och ”hoppa” för att fixa sig i ordning för läkarbesök hos reumatologen, vi tog och promenerade dit så fick lite frisk luft samtidigt.

Hos läkaren satt jag och vred och hade mig för gjorde SÅ ONT att sitta, var bara att bita ihop. Efter att vi pratat igenom en massa som vanligt så kom frågan, hur mår dina leder??? Hmm.. sa jag, var ska jag börja? Började med att berätta att vänstra höft hoppat hälften ur led och smärtan blir värre för varje dag och har svårt att sitta, blir att ligga väldigt mycket. Sen har jag ju haft ont i högra höften nu i ca fyra månader och den blir värre, har svårt att sova nätterna och vaknar av smärtan. ”Tror nog att det är protesen för har ju haft den nu i 16 år och den gillar inte nu när jag får sätta hela tyngden på den, att den knakade till rejält och högra knät är också väldigt svullen, värme ökning och svårt att böja knät”.

Sa sen att har du hört något om röntgen svaret för DT röntgen som dom tog för några veckor sen? Nej, det har jag inte men ska kolla” sen läser han vad det står och det står att båda höfterna har proteslossning!!!!! Fuck tänkte jag, inte fan konstigt att har ont och det sa han med. Påpekade att måste få röntgen tid för höften som jag väntat nu i en månad som Lund ordinerat. ”Nej, men det behövs inte för man ser ju tydligt isåfall höften” sa att vet att läkaren i Lund vill ha det för att kunna kolla det ordentligt men det tyckte inte han.

Ringde Lund direkt jag kom hem och pratade med dom och som jag sa, han vill ha röntgen för att se höften ordentligt och för att kunna mäta ordentligt att hur mycket den har lossnat. För efter det först kan man se hur akut det är, när man ska operera höften. Men kommer ju få nya höftproteser med andra ord och opereras för båda, men i separata omgångar säkert. Beror nog på hur mycket dom lossnat. Som  sagt, inte konstigt att har ont som fan. Gäller att får ta det riktigt lugnt.

~ av micorazoon på 02 mars 2011.

Kommentera

 
