Rejäl dos med kortison…

När jag var hos reumatologen idag och hade pratat och gått igenom allt så sa jag att har en önskemål. Vill ha en ordentlig dos av kortison intramuskulärt i båda skinkorna för att det blir en liten chock för kroppen, att inflammationen dämpas lite i alla fall.

Kan vara nog bra för höfterna, knäna och även resten av kroppen. Det  tyckte han med så fick en rejäl dos med kortison 🙂 Nu hoppas vi att det  hjälper något i alla fall, blir ju väldigt trött efter ett par timmar när jag fått kortisonet. Det blev jag denna gång med, så har fått vila och ta det lugnt… fortsätta med det som jag fått göra nu ett tag. När jag har fått kortison så svettas jag en del, alltså har alltid varit varmblodig av mig men efter att fått stor dos av kortison så blir det mer.

Brukar även få väldigt god aptit med, blir spännande och se hur det blir denna gång. Hade lovat älsklingen att höra av mig efter läkarbesöket för han är orolig pga. allt. Visste att han kommer bli det ännu mer när han får höra allt och jepp.. så var det. Han är skit orolig för mig och han mår dåligt av att han inte är här och tar hand om mig då jag mår såhär, men sagt att han behöver inte vara det att enda han ska behöva är att tänka att han mår bra och är försiktig så inget händer honom.

Men vet att han är orolig ändå och förstår honom, är orolig för honom med och med tanke på allt som händer där 😦 Vill bara ha hem honom och jag hoppas att har honom hemma tills jag blir opererad, när det nu än är. För då vill jag ju ha honom med och vet att det vill han med. Tycker bara att nu räcker det med allt!! Hänt nu tillräckligt med grejer. Visst nu är det bara att fortsätta att kämpa som alltid och lite till 😉 Det blir bra snart hoppas vi på 🙂

~ av micorazoon på 02 mars 2011.

Kommentera

 
