Någon som vet en sömmerska??

Skulle vela ha lite kläder, speciellt några klänningar men är så liten att ofta är det svårt att hitta rätt storlek. Eller i alla fall på dom som jag vill ha just nu 😉 Har ju alltid haft turen att min mamma är utbildad sömmerska och designare, fast hon jobbar inte som det.

Hon är grymt duktig!!! Går inte och förklara hur bra hon är, men det är proffs jobb verkligen och säger inte bara för att hon är min mamma. Men nu när jag flyttat hit till Linköping så har jag ju inte turen mer att mamma kan göra eller sy kläder till mig som förr tex. Och är jävligt kräsen för är van som sagt att har en mamma som är grym.

Nu som sagt finns det lite som jag vill ha och skulle behöva, men känner ju inte någon sömmerska här i Linköping för har inte behövt det direkt så mycket. Försökt fråga folk som jag känner ifall dom vet någon, men det verkar vara svårt för inte så ofta man kanske har sömmerka.. eller kan ha fel med. Men i alla fall, då undrar jag från er läsare. Vet ni någon riktigt grym sömmerska/designer här i Linköping, som är riktigt duktig men inte att man behöver betala sig sjuk?? Tacksam för hjälp från er.

~ av micorazoon på 09 mars 2011.

4 svar to “Någon som vet en sömmerska??”

  1. Jag har också en mamma som brukade sy åt mig =) grym!

    Ja det ska jag göra, jag hoppas verkligen att det är bra smink =)

    • Det är riktigt nice och ha det 🙂 Önskar att man själv också skulle vara lika duktig 🙂 Ja, det hoppas jag med. Tycker att det är svårt och hitta en bra läppstift som är snygg och inte torkar ur läpparna, tycker jag.

  2. Ja det är det! Ja haha. Jag håller på att sy en del, men har inte samma intresse ändå och är inte lika duktig jämfört med henne 😛 Det tycker jag med! Jag har ganska mörka läppar så det är svårt att hitta tillräckligt täckande för mig 😛 Också är jag petig när det gäller smaken :S Vissa har en tendens att smaka typ lim, haha 😛

    • Det är kul att sy, speciellt om man lyckas och det blir bra resultat 🙂 Sydde fyra dekorations kuddar till soffan, hade aldrig gjort det förr så det var kul. Men kläder skulle vara ännu roligare att sy så får man en egen touch 🙂 Haha.. 🙂 så sant så, att många smakar pyton.. :S

Kommentera

 
