Tandblekning

Kom precis på att har ju glömt berätta till er att har köpt tandblekningspenna 🙂 Jag har ju lite gul aktiga tänder, alltid haft det.. man säger att det är starkare tänder än vita tänder. Bara något jag alltid fått höra i alla fall, men har alltid velat ha vitare tänder för tycker helt klart att det är snyggare.

Har som sagt gulaktiga tänder, men sen dricker jag ju te, kaffe och ätit/äter en del mediciner med så självklart påverkar det med. Skulle helst vela göra det hos en tandläkare men det kostar en hel del och tänkte att det kan jag vänta med och då beslutade jag istället att testa hemma blekning istället.

Så beställde en tandblekningspenna som man får pensla med, varje tand självklart ska penslas och det är lite pilleri för då ska det ju komma jämt att man inte glömmer ta någonstans. Då bleker man ju tänderna som syns och sen när det är penslats så ska man vänta i ca 1-2 minuter innan det torkar och tills det ska man hålla läpparna borta från tänderna. Snacka vilken träning för kind musklerna typ 😉 Började med detta i fredags och då sätter man det morgon och kväll, ska visa er sen resultatet så får ni se vad ni tycker.

Tycker själv att det är skillnad men alltid lättare att någon annan ser det eller säger, tjejerna har aldrig tänkt tydligen att har gulaktiga tänder sa dom. Men får visa er för och efter bilder sen 🙂

~ av micorazoon på 09 mars 2011.

6 svar to “Tandblekning”

  1. Oj såndär penna höll jag på med i typ 3 veckor för något år sedan. Hjälpte inte ett skit. 😛 Köpte istället riktigt medel och anpassade skenor hos tandläkare nyligen och jäklar, det var bra grejer! Men ja, dyrt som du säger… Jag har en vän som säger att whitening strips ska fungera ganska bra, säljs ibland på typ Åhlens och inte så dyrt, så det är ett tips annars.

    • Ja, det där hos en tandläkare ska jag göra förr eller senare helt klart 🙂 Vad fick du betala för blekningen hos tandläkare, om jag får fråga? 🙂 Ahaa.. vad bra, tack för tipset! 😀

      • Gjorde det i Helsingborg för 2500 kr. Ringde två andra kliniker som tog 2900-3000 kr, så tror det brukar ligga runt det priset. 🙂

      • Ok, tack 🙂 Bra att veta för kommer säkert att gå hos en tandläkare och bleka förr eller senare 🙂

  2. Jag har hört att man bara kan få så vita tänder som man haft från start, stämmer det?
    Jag använder själv Stella white strips och är super nöjd med dem, rekommenderas! 😉

    • Det vet jag faktiskt inte, men har tänkt att ska testa något annat. För vill ha ännu vitare 😊

Kommentera

 
