Is påsen är på..

Ok.. alltså det här är helt sjukt, jag har ju berättat till er om att har fått bl.a. proteslossning i höfterna. Ja, har ont som fan och som sagt hoppas att operationen blir av snart så jag kan börja komma igång igen. Kan ju som sagt inte gå och inte sitta uppe hur länge som helst för det värker skit mycket och har väldigt hög smärt tröskel.

Inte för att det är nog.. verkar det som, helt plötsligt från ingenstans så ligger jag i sängen och hugger till i mitt vänstra knät!! Först en smärta jag känner att ok, men det blir nog bra snart och efter ett tag blir det bara värre.

Nu fick vi ta fram is från frysen för har inte köpt nya is påsar, som är riktigt bra att ha hemma. Fick ta en hel del is och sätta det in i fryspåse och stänga påsen, men då ska man stänga den lite lösare. Sen tar man en hand handduk och fuktar den.. inte bara lite, men inte helt blöt heller för inte kul att sängen är blöt sen. Därefter linda in påsen med isen i och sätt den där du behöver is påsen, jag har den runt knät just nu och bästa resultatet är att du har den i ca 15-20 minuter och tar bort det sen.

Då får man ner bl.a. tex. svullnad om en knä, fotled eller vilken led det än är. Men händer, armbågar och axlar ska den inte vara lika länge som på fotled eller knäled tex.

~ av micorazoon på 12 mars 2011.

Kommentera

 
