Ishockey!

Jag är en tjej som älskar bl.a. ishockey och speciellt när det är VM och OS 🙂 Är född och uppvuxen i lilla Haparanda a.k.a Happis och där är ishockey väldigt populärt, som överallt men i alla fall. Då har vi ishockey killarna som är riktigt duktiga, tycker jag och har en massa bra spelare och det är spelare allt från Finland, Slovakien och Sverige bl.a.

Känner flera av dom killarna från laget och förr har man väl känt fler då det var mycket Happis killar, men om man inte känner dom så vet alla vilka dom är 🙂 Lilla Happis då känner folk alla. Har alltid alltid varit och kollat på så många av deras matcher som möjligt, när jag varit hemma i happis så har jag kollat matcherna och dom gångerna jag inte tittat har det funnits alltid en anledning som tex. operationer osv.

Fast har flyttat till linkan så följer jag killarnas utveckling och uppdaterar mig hur dom har spelat, men har då inte sett matcherna utan har läst. Vet faktiskt inte om man kan se matcherna på något sätt, någon som vet?? Dom har spelat riktigt bra hela säsongen *knack knack knack, ta i träd* och dom kvalade sig… alltså nu spelar dom matcher för att komma vidare till Allsvenskan, hoppas Asplöven vinner!! 😀

Frågade nyss av en om när och var matcherna kommer att spelas och mot vilka, då fick jag veta att den 21/3 kommer dom till Norrköping och ska spela!!! Gissa vem ska dit?!?!????? 😀 Ååh… som jag är pepp nu och ser fram emot den 21:a mars!!! 😀 Peppra mig med en massa te och annat så kan skrika som fan ju!! Snacka att det kommer att kännas speciellt när jag som happis tjej ska kolla på våra ishockey grabbar här *längta*.

~ av micorazoon på 12 mars 2011.

Kommentera

 
