Tandläkar besöket..

Ikväll var jag hos tandläkaren på Berga folktandvård och utifrån såg det inte fräscht ut rätt utsagt. Inte inne heller för den delen, väntrummet var gammalt och tänkte först att vart fan har jag hamnat. Brukar aldrig vara nervös när jag går till tandläkaren, men av någon anledning var jag det nu. Vet inte om det var att skulle träffa en tandläkare som jag inte känner och har absolut ingen aning om hur bra eller dålig hon skulle vara.

Men tur var att det var en jätte trevlig tjej och hon lyssnade verkligen på vad jag  sa till henne, hon verkade väldigt duktig på alla sätt. Det verkade som om hon var van att ha patienter som har svårt att öppna munnen jätte mycket. Brukar inte ta bedövning alls när man lagar mina tänder, tycker oftast att det går så bra utan men visst har det hänt att har velat ha bedövning med. Beror hur mycket man behöver borra och ha sig.

Först började hon med att ta några röntgen bilder innan hon sen gav bedövning för nu var det så stor bit som hade lossnat så ville ha bedövning. Men det gick hur bra som helst och som sagt hon lyssnade jätte noga, men hon satte en provisorisk lagning. Hon skulle skicka remiss till något annat ställe som har tydligen mer kunnighet och speciellt om man har tex svårare att gapa och äter mediciner.

Hoppas jag får en tid snabbt, för det har nämligen lossnat en bit från en annan tand med och hon hann inte ta det nu. Annars om jag får problem och inte får en snabb tid så skulle jag höra av mig om jag behöver det.

~ av micorazoon på 14 mars 2011.

Kommentera

 
