Inte ok!!

Har gått ner i vikt.. för mycket! 😦 Alltså äter som fan hela tiden och stora portioner, men har inte gått ner pga. det utan av att musklerna försvinner mer och mer från benen att t.o.m storleken xs på leggings är stora!!! INTE OK!

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Har ni några råd?? För kan ju inte gå pga. jävla höfterna rätt utsagt så kan bara ligga och  sitta, kan inte träna benen som tex. lufta upp och ner. Då börjar det värka i höften, så vet faktiskt inte vad jag ska göra.

Ni får gärna komma med idéer, det är alltid bra 🙂

~ av micorazoon på 15 mars 2011.

6 svar to “Inte ok!!”

  1. Vattengympa går inte heller antar jag? Annars så sägs det ju vara bra.

  2. Vet inte hur mycket du kan/får göra för höfterna så läs med en nypa salt… Men tänk dig att du ligger i sängen och ändå gör gång-rörelser. Kan du ligga på mage? Få hälarna mot rumpan. Och liggandes på rygg få upp benen ett ben i taget eller bägge samtidigt så högt det går..
    Sen kan du alltid hålla musklerna aktiva genom massage. Be någon annan och massera igenom benen och stretcha.
    Allt naturligtvis så försiktigt som du behöver.
    O angående mat; använd grädde så mkt det går, liksaså fet mjölk och undvik lättprodukter. Allt blir godare dessutom :-)Ät mycket proteinrik mat som hjälper muskelbygg 🙂
    Lycka till!

    • Får nästan göra allt jag kan så länge höfterna tillåter 🙂 Endast vad jag inte får göra när det gäller höft proteser är att dra benet bakåt, svårt att förklara. Men jätte bra idéer, det ska jag testa så får jag se vad höfterna säger 🙂 Så det hjälper även när man masserar benen, att då är dom aktiva? Det visste jag inte, något nytt får man lära sig alltid.
      Hehe 🙂 Ja, jag använder aldrig fettsnåla grejer 😛 Skit gott med lite gräddiga saker.
      Riktigt bra tips, tusen tack 🙂

  3. Hej igen 🙂 Kul att du uppskatta tipsen.
    Massage stärker kanske inte direkt musklerna men det gör iaf så musklerna får veta att de finns, lura hjärnan lite. Sen är det ju viktigt att röra benen så mycket som möjligt för att inte riskera blodproppar. Vifta på tårna, vicka på fötterna. Dansa liggandes i sängen. Det mesta kan du vill göra stående kan du göra liggandes om det känns bäst.
    Lite rörelse är bättre än inget 🙂

    • Tips är helt klart alltid välkommet 🙂 Ja, det är sant och som du säger att man får röra på benen osv. för att inte få blodproppar. Det gör jag hela tiden, alltså vicka på tårna osv. Sen blir man rätt så rastlös annars också 😉
      På med musik och dansa i sängen.. perfekt! 🙂

Kommentera

 
