Tankarna i Libyen

Igår låg jag i sängen och hade svårt att somna, hjärnan var i full varv och tänkte på en massa. Önskedrömmar, kan ha livlig fantasi när jag kommer igång och tänker på sånt som skulle faktiskt vara kul och häftigt.

Samtidigt är tankarna hos min älskling som jag varken kan sms:a med, inte prata heller via internet för det fungerar inte alls och kan inte ringa varje dag heller 😦 Blir så dyrt, tyvärr men idag ska jag ringa och byta några ord i alla fall.

Men kom på att glömde berätta, vet inte om ni följer nyheterna från Libyen? Men dom har ju bombat och haft sig i bl.a. i Ras Lanuf i Libyen som är inte sååå långt ifrån Benghazi, men i alla fall så för en vecka sen eller det blir 1,5 vecka sen. Min älskling Abdu berättade att hans lillebror och en av storebröderna åkt dit till Ras Lanuf och shit vad jag blev orolig och rädda sen att det bara inte skulle hända dom något.

Dom åkte dit för att köra ambulans för det behövs som fan kan jag ju säga och dödssiffran blir högre och högre. Men här för ca tre dagar sen så berättade älsklingen att hans lillebror hade kommit hem och ni skulle ha hört den lättande sucken från mig. Storebrorsan hans kom hem en sväng och åkte sen tillbaka :(Läget i Libyen blir allt värre och omvärlden hjälper inte till, dom är inte så omtyckta av mig just nu måste jag säga. Inte fixar dom no flight zone heller.. idioter!

~ av micorazoon på 17 mars 2011.

2 svar to “Tankarna i Libyen”

  1. FN har ju planerat att rösta idag så vi får se vad dom kommer fram till. Det kan ju innebära en No-fly Zone och till och med flyganfall.

    • Hoppas verkligen att dom skulle äntligen göra något, för det blir som sagt bara värre och värre. Fattar inte att dom inte kan bara hoppa in och hjälpa dom nu direkt. *håller tummarna*

Kommentera

 
