Gillar Lund skarpt!

Har varit en tidig dag för mig, klockan ringde 06.30 och bara upp och ”hoppa” för att hinna göra mig färdig. Sminka mig och fixa mig i ordning. För tåget åkte 10 från Linköping till Lund och att skulle vara där till halv. Det är dags och bli opererad på onsdag så därför är jag i Lund.

Vi höll i tidsschemat exakt 🙂 *nöjd*
Tåget var lite försenad med avgången från Linkan men var försenad i 20 minuter till Lund. För det var någon tåg som saktade farten och vi fick stanna på vägen mitt ute någonstans för att vänta att tåget framför skulle flytta på sig.

Vilket härligt väder det var idag, varmt och skönt. Vet ni hur underbart det var att komma till Lund?!?! Kändes verkligen att nu är jag hemma 🙂 Det är ju som mitt andra hem för har ju åkt hit sen jag var 5 år. När vi var framme så förde vi väskorna till patienthotellet och gick direkt till stan. Ville visa till I hur vackert det är här och berätta lite vad allt är. Kollade i lite affärer och köpte en dress, mascara och garn 🙂

Stötte på folk som jag kände och blev stoppad, alltid kul och förvånad att man stöter på folk som man känner. Var sen och åt på rosa kiosken, vilket man bara måste göra när man är i Lund! Det är mycket mat, grymt gott och skit billigt! Hur bra är inte det? I tyckte om det med och nostalgi samtidigt för i samma kiosk har jag gått sen jag var 5 år 🙂

Var även en sväng på BUS-barn och ungdoms sjukhuset för ville visa tavlan som jag gjort. En tavla med text och hur jag tackat personalen. När jag får igång internet på datorn så lägger jag ut bild på den att ni också kan se den. Träffade samtidigt lite personal som jobbade på den gamla barnreumatologen och som tagit hand om mig sen jag var 5 år 🙂 Massa hade vi och ta igen.

Var verkligen i farten hela dagen och haft fullt upp, fast jag inte är helt hundra. Men idag kunde jag sitta uppe på en vecka. Berättar det i ett annat inlägg sen. Imorgon är det upp och ”hoppa” kl:06!! :/ Inte många timmar på och sova, men tänkte skriva detta och sen är det natti natti. Lång dag imorgon med och massa som händer men berättar om det först imorgon.

Nu ska jag försöka sova så jag hinner sova lite i alla fall. Natti natti! Kram

~ av micorazoon på 23 maj 2011.

Kommentera

 
