Förebredelser inför operationen

Alla grejer har vi packat upp och alla är förvånade att hade så ”lite” grejer med mig 😉 Har alltid en massa med, men ovanligt nog så är det mindre än vanligt. Fast en del är det ändå. Och har blivit markerad med en band i handleden om vem jag är. Som tur är jag inte den yngsta på avdelningen. Det är aldrig kul inte så jag menar men alltid trevligare med folk som är kring samma ålder och yngre. Oftast lär man känna nytt folk, inte alltid med ofta.

Sen åkte I hem till Linkan, men det var trevligt att hon följde med mig till Lund. Sen har det varit relativt lugnt, har fått babbla med dom fina sköterskorna som tar hand om mig som alltid 🙂 Efter ex antal timmar var det dags att duscha inför operationen. Och ta på dig dom sexiga kläderna inför operationen 😉 Haha 😀 ni skulle se hur snygg jag är… NOT! 😉 Tagit bild på delar av det och ska lägga upp det sen till er att ni ser lite i alla fall.

Fick som tur är två persons rum och just nu i alla fall ligger jag här ensam. Ligger i sängen och tittar på tv just nu för känner att vill försöka hålla mig vaken. Fast jag vaknat så tidigt. Ska opereras som andra patienten, vilket innebär att blir inte opererad före kl:11-12. Och får inte äta nu något efter kl:00.00, vilket är då lättare om man somnar senare och sover tills man åker upp till operationen. Får dricka vatten till kl:06.

Jobbigare att vara andra patient tycker jag för då får man vara hungrig och törstig. Men får inte göra något åt det. Sen ska jag duscha på morgonen igen och sängen ska totalt bäddas rent. Vet inte exakt hur länge allt tar för det är rätt sliten höft. Lär ta ett tag i alla fall lät det som. Sen ska man ju ligga på uppvaket ett ex antal timmar innan man får komma tillbaka till avdelningen. Då lär klockan vara säkert en hel del innan jag kommer tillbaka. Tror jag i alla fall.

Mest troligt så kommer det ingen uppdatering efter operationen förrän på torsdag. Att ni vet 🙂 Känns bra att höften blir fixad nu så jag slipper den smärtan jag har idag. Imorgon är det en annan typ av smärta. Nu ska jag titta på tv en liten stund till och sen ska jag sova.
Kram på er!

~ av micorazoon på 24 maj 2011.

Kommentera

 
