Fortsättning ang. operationen

När operationen var färdig så väcktes jag ovanligt tidigt. Dom väckte mig redan när jag låg inne i operationssalen och det händer typ aldrig. Vaknat alltid i uppvakningsrummet förrut, så det var lite konstigt att vakna tidigare.

Mest troligt har dom isåfall gett lite mindre narkos medel, vilket är rätt skönt ändå. Flyttades över till min vanliga säng och till uppvaket. Sen ringde jag direkt till mamma att allt hade gått bra 🙂 Lånade telefon från uppvaket och mammas nummer kan jag utantill.

Hon var överlycklig att höra rösten och att allt hade gått bra. Sen gjorde jag inte så mycket annat än sov och grät för hade så fruktansvärt ont. Dom gav så lite smärtstillande för är så liten, men dom insåg fort att det gick inte att ge så lite. Så dom fick öka en hel del innan smärtan släpte.

Förrut brukade man ligga rätt länge på uppvaket egentligen, men nu gick det mycket mycket fortare än vanligt. Låg kanske i uppvaket i ca två timmar innan jag blev förflyttad tillbaka till avdelningen. Var ovanligt pigg efter en narkos och operation, det var väldigt skönt för brukar ju som må rätt utsagt skit.

~ av micorazoon på 03 juni 2011.

Kommentera

 
