Planering för nästa operation

Jag har fortsatt självklart att träna varje dag för det måste jag ju att blir bra 🙂 Det går framåt hela tiden och det känns skönt och när jag var i Haparanda så fick jag  telefonsamtal från Urban i Lund, alltså min läkare som opererade mig. Han frågade hur det är med mig, hur det går med höften, smärtan osv osv.

Sa som det var att det går framåt men att har skit ont fortfarande och det sa han att det är inte alls konstigt och att kommer att ha rätt ont länge med tanke på hur stor operationen var. Sen pratade vi om min nästa operation, vilket kommer vara min vänster fotled. Den är opererad ett par gånger redan och är bl.a. stelopererad men den är som sned, trampar fel.

Trampar nämligen på utkanten av fotplattan och det gör att jag felbelastar benet och därför kan jag ha ont i vänstra knät och höften osv. Det han ska göra med fotleden är att bryta av den helt enkelt typ och jag vet att det låter brutalt och smärtsamt. Och smärtsamt… öööh.. oooojaaa, det är det säkert för vet hur ont det är bara man opererat fotleden innan :S Men vill ha helst en fotled som är rak och att belastar rätt och kan vara smått farligt att gå med stilettklackar som jag äger en hel del av 😉

Få se när det blir av, kanske redan i år. Vi får se helt enkelt när det är och då ska jag ha foten i gips och då får jag inte gå alls, därför måste högra höften först vara bra och läkt helt. Men uppdaterar mer om det när jag vet mer 🙂

~ av micorazoon på 30 juli 2011.

Kommentera

 
