Utgång uppe i Torneå..

Självklart när vi är uppe i Haparanda så måste man ju passa på gå ut och festa! 🙂 Tjejerna fick också se kroglivet uppe i Haparanda/Torneå, vi var ute på finska sidan.. ett ställe som heter umpitunneli aka. umppari. Det var massa folk ute och lång kö, men dom känner mig så var bara att gå in och vakterna log och började fråga var jag har varit för dom har inte sett mig på länge 🙂 Frågade även hur det var med mig nuförtiden, det var ju trevligt och prata med dom och var ju som ett tag sen sist.

Det var en hel del folk som man kände som kom fram och folk jag inte träffat på skit länge, det var riktigt kul och dom hade gjort om en del sen jag var där sist. Vissa delar tyckte jag personligen till det sämre. Tjejerna var som ett stort frågetecken och utropstecken när dom såg hur folk klädde sig, hur finnar klär sig både tjejer och killar. Haha.. ni skulle ha sett blicken!! 😛

Det som var också väldigt förvånande var att dom släpper in folk med vanliga shorts eller tränings byxor typ. Det kan jag hålla med fullständigt.. många av dom skulle behöva lära sig ett och annat. Men uppe i Haparanda/Torneå så skulle det aldrig gå runt med ett uteställe som här, då menar jag så att man måste vara uppklädd här att annars släpper dom inte in folk.

Sen var det självklart vissa tjejer och killar som kunde faktiskt klä sig jävligt snyggt, sen ser man faktiskt på folk om dom bor egentligen en bit borta för då har dom helt annan stil och vågar ha på sig mode kläder. Nu låter det hur hemskt som helst, ni får åka upp dit någon gång så ser ni 😉

Men oavsett vad så hade vi det riktigt trevligt och som sagt kul och träffa lite folk med. Tog några foton på min outfit och sminkningen från den kvällen, märker ni något annorlunda på foton?? 😉

 

~ av micorazoon på 31 juli 2011.

Kommentera

 
