Rabarber och äppel paj

Har berättat att har en massa plantor som bara växer och växer, vilket jag gillar grymt mycket. Älskar rabarber bl.a. och dom växer jätte snabbt och rabarber paj är ju SÅ gott! 😛 Ville göra rabarber paj och äppel paj, men istället för att göra två så beslutade jag att göra hälften av plåten rabarber och andra äppel.

För att se om jag lyckas med det och det är ju verkligen inte svårt och tar inte länge heller. Tog lite foton precis innan jag la kanel och in i ugnen, men skulle faktiskt kunnat lägga mer rabarber men då vet jag det nästa gång.

Men både äppel och rabarber pajen var väldigt omtyckt och gick åt väldigt fort 🙂 Tycker ni om rabarber och/eller rabarber paj?? Vi uppe i norr säger i alla fall paj, men här säger man tydligen kaka. Vad brukar ni säga?

~ av micorazoon på 10 augusti 2011.

2 svar to “Rabarber och äppel paj”

  1. Men det heter ju paj. Kaka är ju när man har en sockerkaks smett och äpplen lr rabarber i. Men både och är SJUKT GOTT…Va duktig du är 🙂

    Kram Maria.

    • Ja, det är verkligen sjukt gott! För mig kommer det alltid att heta paj oavsett vad 😉
      Tack! 🙂
      Kram

Kommentera

 
