Planerad handledsoperation

När jag var hos handkirurgen i Stockholm så bestämdes det att hon ska operera min högra handled och då ta bort ca 0,5 cm från ulnan och även få protes i högra tummen med. Jag hade ju ställt mig in på att det kommer att bli operation och att det blir i Stockholm.

Men nej, det kommer inte ske i Stockholm. Jag är ju väldigt svår att söva och hon sa att i Stockholm har man inte den kunskapen när det gäller unika patienter som du. Gissa om jag var paff och va!? Har dom inte, så stor som Stockholm är! Men nej, tydligen inte.. och då vill hon inte riskera något, så hon tyckte vi skulle göra det i Lund.

I Lund känner du dig hemma och alla narkosläkare och personalen känner mig, dom vet exakt vad dom ska göra och hur, vad jag tål och inte tål. Dom vet typ allt! Vanligtvis när man opererar händer så ligger man inlagd på handkirurgen, men hon tyckte att jag skulle ligga på ortopeden hos Urban. Alltså min ortoped som jag har berättat mycket om.

Varför ligga på ortopeden? Jo, därför att både jag och personalen känner mig och vet exakt hur jag fungerar och läkarna med. Så Marianne skulle isåfall flyga ner till Lund och operera mig där och stanna ett par dagar för att titta in hos mig och sen skulle personalen få ta hand om mig sen. Hon skulle kontakta Urban och diskutera om dom kan göra fotleden och handen samtidigt, men det är Urban som bestämmer om det är ok att göra båda samtidigt eller inte.

~ av micorazoon på 15 augusti 2011.

Kommentera

 
