Kräftskivan

Vi har pratat och pratat att vi måste ha kräftskiva, men aldrig blivit av. Nu tog vi tag i det direkt och fixade kräftskiva/knytfest som vi hade i lördags, köpte färska kräftor av en privat person och så fixade vi allt själv med tjejerna.

Det gick åt en hel  del kräftor kan jag ju säga och allt tog slut, det var räknat bra av oss eller vi fick lite hjälp med det faktiskt. Alla kom med massa olika och Jenny hade gjort väldigt god förrätt till oss, så den recepten måste jag få så kan göra riktigt fin middag sen till älsklingen när han kommer hem 🙂

Jag har aldrig någonsin varken smakat eller ätit västerbottenpaj, men det får man ju alltid höra att folk har till kräftor så bestämde att skulle göra en sådan paj. Det var väldigt lätt och göra själv, tar inte länge och göra det heller och det var sjukt gott och den var omtyckt av alla! 🙂

Alla var så fina och snygga som tusan!! 😉 Jag är väldigt noga, pedant när det gäller det mesta men sminkningen på mig själv brukar jag vara otroligt kräsen och pedant. Inte ofta man hör att jag blir super super nöjd, brukar vara ok men nu blev jag faktiskt grymt nöjd över sminkningen i lördags måste jag säga. Var nöjd med allt, exakt allt och håret som min fina Lian fixade.  Ida hade som tur var med sin systemkamera så det blev en massa grymt fina foton och tänkte lägga ut några nu i alla fall så får jag lägga ut mer sen 😉

                   

~ av micorazoon på 16 augusti 2011.

2 svar to “Kräftskivan”

  1. Det var superkuuul, super gott & du min fina var super snygg! Pusssss

Kommentera

 
