Tomatbuske

Redan i våras beslutade jag att skulle köpa en tomatbuske för kände att tror att dom är lite lättare och ta hand om än tomatplantor, men det blev aldrig av att jag köpte en av någon anledning. Men när jag här i början av augusti var iväg och köpte lite kryddor så hittade jag en tomatbuske med, dom såg inte så fina ut på Plantagen och sa det så fick -20% på den.

Självklart köpte jag den då och köpte en stor kruka till för att ha den ute, samtidigt som vi planterade kryddor så fixade vi även självklart tomatbusken. Det blev så så fint tyckte jag och så härligt och se hur mycket tomater det kommer hela tiden 🙂

Såhär såg den ut då när vi planterade den, ja den är liten plutt nu men tomatbuskarna blir rätt stora 🙂

~ av micorazoon på 17 augusti 2011.

Kommentera

 
