Gott med basilika

Ska försöka skriva några inlägg fast inte mår så himla bra, men måste ju försöka hålla bloggen igång ändå 😉 Men ni kommer nog ihåg när jag berättade till er om att hade köpt lite olika kryddor??

Tänkte visa er lite närmare på mina fina och goda kryddor 😉 Har alltid tyckt att basilika smakar gott i vissa maträtter, men aldrig egentligen haft basilika så ofta. Men min älskling däremot tycker om en massa olika kryddor och det gör jag med i för sig också, men han är däremot även duktig på att använda olika kryddor och speciellt färskt 🙂

Så när jag ändå skulle köpa olika kryddor och börja använda mer av dom färska, som är alltid mycket godare enligt mig i alla fall. Passade då på och köpte basilika planta och smakade först, det var en riktigt god basilika och mer smak än det brukar vara annars. Det blev helt klart en av favoriterna och bestämde att det ska jag ha inomhus faktiskt, ha i köket är perfekt och samtidigt som en blomma  😉

Ser lite hemtrevligare ut också. Tycker ni om basilika? Har ni färska och i vilka maträtter använder ni basilikan i? Om någon/några av er har tips så får ni gärna berätta, alltid trevligt med att ni läsare kommenterar eller tipsar 😉

~ av micorazoon på 27 augusti 2011.

Kommentera

 
