Sminkning till bröllopet

En vän till mig skulle idag på bröllop och behövde hjälp med sminkning, lovat henne för ett bra tag sen att ska sminka henne. Men hon tänkte att när jag mår så dåligt och kan knappt vara uppe så skulle inte kunna fixa henne.

Men sa att jodå.. jag sminkar dig ändå att har lovat och det är ju kul, samtidigt så kul på det sättet med att hon har aldrig aldrig tillåtit någon att sminka henne och jag fick äran att göra det 🙂 Så hon var här och blev sminkad, hade ju redan planerat hur jag skulle göra när hon berättade vad för kläder hon ska ha på sig.

Och fick fria händer för hon litade på mig sa hon och sminkade henne, snyggt som fan blev det om jag själv får säga det 😉 Det bästa var ju självklart att hon blev skit nöjd och glad, så härligt att jag lyckades det denna gång med. Men ni skulle ha sett mig… som jag såg ut!!! Svettades som tok och inte långt ifrån att skulle ha svimmat, men det gick ju bra i  alla fall och drack isvatten och la mig direkt efter.

Hjälpte henne även med hur hon skulle ha håret och snyggt blev det, hon blev sååååå snygg!!!! Tog lite bilder och hon skulle ta en massa foton med sen, för hon har ju systemkamera så då får jag bättre foton att kan lägga ut här sen och att ni får se hur resultatet blev 🙂

~ av micorazoon på 27 augusti 2011.

10 svar to “Sminkning till bröllopet”

  1. Svar: Osho Zen är inte uppbyggd som en vanlig tarotlek och därför kan man inte ”översätta” betydelser från vanliga tarotlekar. Jag använder heller inte Osho Zen på riktigt på samma sätt. Den är dock underbar för att få insikt och reflektion.

    Det är länge sedan jag använde leken, men det kort som jag direkt tänker på är ”Tålamod” (kort nummer 7 / Regnbågen). Sedan finns andra som till exempel: ”Skaparen” (Eldkungen), ”Blomstring” (Regnbågsdrottningen) och kanske ”Källan” (Ess / Eld). Har också för mig att det ska finnas ett kort som heter ”Pånyttfödelse” eller liknande, men jag kommer inte ihåg kortets innebörd riktigt.

    • Jag har funderat på och köpa tarot kort, någon/några andra men vilka tycker du att jag isåfall skulle köpa? Använder ju endast Osho Zen korten men vill som lära mig mer om egentligen allt med tarot och spå med tarot mer än det jag kan nu. Är det någon kortlek skulle vara bra att ”börja” med? Finns det oftast böcker till alla kort isåfall? Om jag vill lära mig mer om hur man gör och ska tyda bättre.. hur lär man sig det? Visst har bara lärt mig, men långt ifrån så som jag vill egentligen och har flera gånger tänkt att hur gör man det isåfall?
      Miljoner frågor 😉
      Men ja.. jag funderade själv på vissa av dom korten 🙂

  2. Vad roligt att du vill lära dig mer! Även jag började faktiskt min tarotresa med Osho Zen…Jag har skrivit ett inlägg där jag rekommenderar bra ”nybörjarlekar”. Kanske kan du hitta någon som passar där?
    http://tarotblogg.se/2011/05/bra-nyborjarlekar-for-dig-som-ar-ny-pa-tarot/

    Gilded Tarot säljs till exempel med tillhörande bok. Leken finns att köpa med två olika böcker (av olika författare), men det är denna jag menar:
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0738711500

    • Tyckte du att Osho Zen korten var lätta o tyda? Var och läste inlägget som du hade skrivit om ”nybörjar” korten och den enda som jag tyckte verkade mest intressant av dom korten var Gilded Tarot faktiskt 🙂 Men om jag tex skulle köpa den korten följer boken med då? Eller ska man köpa dom separat? Är boken som du skickade länk till den bok som du skulle isåfall rekommendera?
      Snacka vilken träning det blir för engelskan samtidigt, använder engelska så himla sällan nuförtiden.
      Massa frågor igen 😉
      Kram

  3. Gumman, du får lägga upp dina bilder om dom vart något bra.. För min kamera dog direkt efter bröllopet.. ”/ sjukt ledsen men som tur var tog du lite bilder! TACK MIN FINA för du hjälpte mig och det var supersupersuperduper snyggt!! Love it!! 🙂 du kommer få äran att sminka mig fler gånger 🙂 puussss!

    • Det var så lite så 😉 Gjorde det mer än gärna för dig. Vad synd att batterin tog slut, men ja jag fick ju några foton i alla fall. Har bara inte kollat igenom dom ordentligt, men lägger nog ut någon i alla fall 🙂
      Sminkar dig gärna fler gånger 🙂
      Pussssssss ❤

  4. Ja, jag tycker Osho Zen är lätt att tyda. Det är en talande lek. Däremot använder jag den inte på samma sätt som en vanlig tarotlek. Skulle jag göra det så är den inte lättläst 🙂

    Gilded Tarot är en mycket bra och fin lek. Den är helt baserad på Rider-Waite och lär du dig den leken har du en bra grund att stå på sedan. Jag länkade till ett paket med både bok och tarotlek. Just den boken är mycket basic och går inte in på djupet varken när det gäller betydelser eller symbolik. Just för att den är så basic tycker jag att det är lätt att tillgodogöra sig informationen och lägga det på minnet. Det kan lätt bli ”too much” med vissa böcker. Det handlar trots allt om 78 kort att lära sig. Boken är också relativt trogen till Rider-Waites grundbetydelser vilket gör det lätt att bygga vidare och fördjupa sin kunskap längre fram.

    Boken är skriven på enkel och lättförståelig engelska.

    Kul med frågor! Kramar…

    • Ja, för annars är den lätt men jag märker själv i alla fall att om jag tyder dom som vanliga tarot så är dom svåra. Kan jag tycka, visst det går men rätt svårt. Då ska jag ta och beställa den direkt och lära mig mer 🙂
      Hur har du lärt dig allt om tarot och tyda dom? 🙂
      Kram

  5. Vad kul! Hoppas du tycker om korten och blir inspirerad.

    Min tarotresa och intresse för liknande saker har varit lång och lite krokig. Jag har läst, studerat och ”spått” och på så sätt utvecklat min kunskap. Jag kan dock säga att man aldrig blir fullärd när det gäller tarot och min resa har knappt börjat 😉 Det är det som gör det spännande och fascinerande. Här har jag skrivit ett inlägg om hur jag fann tarot: http://tarotblogg.se/2011/04/hur-jag-fann-tarot/

    • Kan tänka mig det, att man blir nog aldrig fullärd som det är i det mesta här i livet 😉 Hur många år har du hållit på med tarot? Jobbar du även med det eller är det mer som en fritidssysselsättning? 🙂
      Då ska jag ta och läsa det, så intressant 🙂

Kommentera

 
