Rekommenderar er att läsa

Har en massa bloggar jag följer och flera som jag faktiskt slutat följa helt och hållet. Men det är några bloggar som jag verkligen läser och rekommenderar verkligen att ni läser dom, om ni inte redan gör det.

En av bloggarna heter Våra skitungar  och det är så intressant att läsa den bloggen, läser den varje dag och jag lyfter hatten till tjejerna som har startat detta. Det som dom förklarar om deras blogg: Det här är en blogg som är menad att ge en glimt av hur det är att leva och arbeta i Uganda med fjorton före detta gatubarn – våra skitungar. För att undvika missförstånd: Skitungar kallar vi dem självklart med glimten i ögat och med ett stort mått av värme och kärlek. Det började en dag när en av dem busade med mig och jag skojade tillbaka genom att säga ”skitunge”. Sen dess har de alla sprungit omkring och kallat varandra skitungar.

Rekommenderar bloggen varmt och ni som har aldrig läst bloggen så rekommenderar jag att läsa från början, att man förstår av allt som skrivs.

~ av micorazoon på 29 augusti 2011.

Kommentera

 
